۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

چین بزرگترین واردکننده گاز طبیعی جهان شد

چین بزرگترین واردکننده گاز طبیعی جهان شد
چین گوی رقابت را از ژاپن گرفت و بزرگترین واردکننده گاز طبیعی جهان شد.
کد خبر: ۸۱۰۷۷
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از رسانه‌های رسمی چین، این کشور پس از آنکه توانست از ژاپن پیشی بگیرد و جایگاه نخست برترین و بزرگترین واردکننده گاز طبیعی جهان را به خود اختصاص داد، گزینه مناسبی برای توسعه دهندگان تاسیسات مایع در حوزه پاسفیک به شمار می‌آید.
بر اساس این گزارش، خریداران چین ۳۴.۹ میلیون تن از گاز وارداتی سال را از ماه می‌را خریداری کردند و از ژاپن با خرید ۳۴.۵ میلیون تن سبقت گرفتند. 
در حال حاضر، چین بیشترین میزان واردات گاز خود را به حجم بالای حمل و نقل LNG اختصاص داده و درخواست گاز طبیعی مایع از سوی این کشور به سرعت در حال افزایش است. چین توانست سال گذشته میلادی، حدود ۳۸ mpta از LNG را وارد کند که در مقایسه با ۱۰ mpta در سال ۲۰۱۰ میلادی، خبر از افزایش قابل توجه آن می‌دهد. بیش از نیمی از این افزایش طی دو سال اخیر حاصل آمده و سال گذشته این کشور را در رده دوم قرار داد.
 بخشی از حجم جدید LNG اخیراً از تاسیسات مایعِ ساخته شده در آمریکا حاصل آمده است. آمریکا سال گذشته حدود چهار درصد از تقاضای LNG چین را پاسخ داد و در جایگاه پنجم بزرگترین تامین کنندگان جهان قرار گرفت. علی رغم رشد نشانه‌های گویا مبنی بر محتمل الوقوع بودن جنگ تجاری مستقیم بین چین و آمریکا، چین LNG را از لیست تعرفه‌های نامنصفانه اعمال شده از سوی آمریکا خارج کرد تا صدای اعتراض خود مبنی بر اولویت و توانمندی چین در تامین راه‌های دسترسی مختلف به LNG را به گوش آمریکا برساند. 
در دوران رئیس جمهوری Xi Jinping، چین تلاش در گستره بسیار وسیع را برای تغییر تاسیسات برق خود از زغال سنگ به گاز آغاز کرد؛ اقدامی که می‌تواند میزان آلاینده‌های منتشرشده بر اثر تولیدات مختلف به ویژه سولفور اکسید را در محیط زیست کاهش دهد.
در ادامه این گزارش، کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی گفت: پکن امیدوار است تا شاهد افزایش و رشد ۱۵ درصدی اقتصاد این کشور تا سال ۲۰۳۰ میلادی باشد و از میزان تامین داخلی پیشی بگیرد. 
تغییر چنین سیاستی موجب کمبود گاز در سرتاسر جهان و در آخرین دسامبری شد که گذشت چراکه میزان دما افت کرد و میزان تقاضا برای وسایل گرمایشی از میزان عرضه پیشی گرفت. چین در تلاش است تا سال آینده دیگر شاهد وقوع چنین رخداد‌هایی نباشد. 
 شهر Hebei در نزدیکی پکن، تصمیم دارد تا زمان تکمیل خط لوله Gazprom اقدامات خود مبنی بر تغییر پروژه‌های زغال سنگ به گاز جدی‌تر دنبال کند. به محض تکمیل خط لوله و عملیاتی شدن آن، این خط سالانه بیش از ۶۰ میلیارد مترمکعب گاز را از روسیه به چین منتقل می‌کند. این آمار نزدیک به ۴۵ mpta از LNG واردشده از سوی چین در سال ۲۰۱۷ میلادی است. چین و روسیه همچنین در حال مذاکره برای ایجاد دومین خط لوله با ظرفیت برابر در این مسیر هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار