۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶

نشت سوخت در بندر روتردام

نشت سوخت در بندر روتردام
روز گذشته سینه تانکر Odfjell با اسکله بندر روتردام برخورد کرد و حفره ایجاد شده بر روی بدنه آن موجب نشت سوخت به دریا شد.
کد خبر: ۸۱۰۷۵

به گزارش گروه بین الملل مانا، ۲۲۰ تن سوخت از تانکر Odfjell در بندر روتردام و به دنبال برخورد بدنه این شناور با اسکله نشت کرد. این شناور پس از حادثه در بندر بدون وقوع حادثه‌ای دیگر پهلو گرفت و خوشبختانه تمامی خدمه سالم هستند.
بر اساس این گزارش، بندر روتردام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نصب تیرک‌هایی مقابل حفره به منظور متوقف کردن نشت سوخت به دریا با موفقیت انجام شد، اما در خصوص مقدار نشت شده پیش از نصب تیرک‌ها باید تمهیداتی درنظر گرفته شود.
روز گذشته میزان نشت سوخت از Hoek van Holland تا پل Spijkenisse و Beneluxtunnel گسترده شد و بیشترین میزان آن در لنگرگاه نفتی بندر روتردام مشاهده شد. با این حال، تمامی ترمینال‌های تجاری و بازرگانی باز هستند و حتی المکان فعالیت خود را ادامه می‌دهند.
شناور مذکور به همراه بیمه کننده خود، GARD، در حال مذاکره با مقامات هلندی هستند تا علت وقوع این حادثه را بررسی کنند. در همین راستا تانکر Odfjell از متوقف شدن نشت و عدم وجود خطرات بعدی برای محیط زیست دریایی منطقه خبر داد.
بندر روتردام معتقد است، پاکسازی دریا چندین روز به طول می‌انجامد. یک طرح عملیاتی برای خروج نفت از دریا با پیمانکار‌های این حوزه و بندر روتردام تحت مفاد RWS در حال اجرا است. دو اقدام اولویتی در این طرح قرار گرفته است؛ یکی پاکسازی و خروج نفت از سومین لنگرگاه نفتی و دیگری حفظ حیات موجودات دریایی. به محض آنکه لنگرگاه پاکسازی شود، شناور‌های حاضر در منطقه نیز که نفت بر بدنه آن‌ها نفوذ کرده است، پاکسازی خواهد شد.
شایان ذکر است، سومین لنگرگاه نفتی روتردام و لنگرگاه‌های ایمن دیگر در Vlaardingen و Schiedam دست کم تا یکشنبه آتی بسته باقی خواهند ماند.

 

نشت سوخت در بندر روتردام//

نشت سوخت در بندر روتردام//

برچسب ها: روتردام نشت سوخت
ارسال نظرات
آخرین اخبار