۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

اواخر تیرماه؛ برگزاری مسابقات موج سواری در سواحل عمان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از برگزاری مسابقه موج سواری در آبهای دریای عمان در اواخر تیرماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۱۰۷۱

علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: سواحل رمین در استان سیستان و بلوچستان، واقع در ضلع شرقی شهرستان چابهار، در میان سایر آبهای ساحلی کشورمان از موقعیت بسیار خوبی برای انجام ورزش مفرح موج سواری برخوردار است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی سالهای اخیر این منطقه بسیار مورد توجه ورزشکاران حرفه ای در این رشته آبی قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات موج سواری با حضور ورزشکاران داخلی و  بین المللی در سواحل رمین طی سالهای اخیر، اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امسال نیز قصد داریم همچون سالهای گذشته با همکاری دستگاه های مرتبط و ورزشکاران محلی و کشوری نسبت به برگزاری مسابقات موج سواری در رمین اقدام کنیم.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: مسابقات موج سواری با همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، منطقه آزاد چابهار ،اداره کل ورزش و جوانان استان و انجمن موج سواری ایران برگزار خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، حضور ورزشکاران موج سوار در سواحل رمین می تواند زمینه هر چه بیشتر جذب توریست به سواحل دریای عمان را فراهم کند که این امر از اهمیت بسیار زیادی در سطح استانی و ملی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون موج سواری به عامل مهمی در جذب گردشگران به سواحل دریای عمان در فصل تابستان تبدیل شده است، اذعان داشت: با وجود گرمای هوا در نیمه نخست سال، وجود بادهای مونسون در منطقه باعث می شود تا شرایط آب و هوایی مساعدتری برای حضور گردشگران در نوار ساحلی دریای عمان فراهم شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان ساخت : یکی از مهمترین اهداف اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در راستای توسعه توریسم دریایی علاوه بر راه اندازی خطوط کشتیرانی تفریحی و مسافربری دریایی، ایجاد امکانات گردشگری دریایی در سواحل است.

جلال زایی بیان داشت: یکی از مهمترین امکانات توریسم دریایی، ایجاد امکانات لازم جهت انجام  انواع ورزش های آبی از جمله موج سواری، غواصی و قایقرانی است.

وی با اشاره به رونق موج سواری در سواحل رمین، اظهار داشت: هم اکنون ساحل رمین به مرکز پایلوت گردشگری ورزش های آبی در استان تبدیل شده است.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته های خود  ابراز امیداوری کرد: رونق ورزش های دریایی در سواحل مکران، زمینه حضور هر چه بیشتر گردشگران به سواحل زیبای دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان را فراهم کند.

وی همچنین یکی دیگر از اقدامات اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان را در زمینه توریسم دریایی، ایجاد پلاژهای ویژه شنای بانوان و آقایان متانسب با استانداردهای روز دنیا عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سواحل استان فاقد هر گونه پلاژ مناسب برای شنای آقایان و بانوان هستند.

جلال زایی خاطرنشان ساخت: امیدواریم در این زمینه بتوانیم شاهد همکاری و مشارکت سازمان منطقه آزاد چابهار و شهرداری های شهرستان های ساحلی باشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: بدون شک ایجاد پلاژهای استاندارد جهت شنای گردشگران، نقش بسیار مهمی در توسعه توریسم ساحلی و دریایی منطقه خواهد داشت.

لازم به ذکر است، بندر روستای رمین واقع در ضلع شرقی چابهار دارای ساحلی مناسب برای ورزش مهیج موج سواری است که اولین بار توسط یک بانوی ایرلندی به نام "ایسکی بریتون" شناخته شد.

این ساحل چهار نوع موج از آماتور تا شرکت در مسابقات را دارا است که به گفته ورزشکاران حرفه ای این رشته، در خاورمیانه همتایی ندارد. موج سواری ورزش پرهزینه ای نیست و می توانید با پرداخت هزینه ای مشخص از صبح تا عصر به موج سواری بپردازید.

بهترین زمان موج سواری از اوایل تیر ماه تا پایان شهریور ماه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار