۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

راه اندازی اکوکمپ های ساحلی و دریایی در سواحل مکران

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از راه اندازی اکوکمپ های ساحلی و دریایی در سواحل دریای عمان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۰۶۹

علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از مهمترین مواردی که هم اکنون در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است، توسعه توریسم دریایی در سواحل مکران است که در این راستا موضوع راه اندازی اکوکمپ های ساحلی و دریایی در نوار ساحلی مکران به عنوان یکی از زیرساختهای اصلی توریسم دریایی مورد توجه قرار گرفته است.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی شاهد ایجاد اکوکمپ های ساحلی و دریایی در گام نخست در سواحل درک و چابهار و سپس سایر نقاط ساحلی استان خواهیم بود.

به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، هدف اصلی از ایجاد اکوکمپ های ساحلی و دریایی، ایجاد فضایی در دل طبیعت و خارج از ساختار مدرن  برای استفاده گردشگران و حضور در روستاها و جامعه محلی طی سفر خود به سواحل مکران است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ایجاد اکوکمپ های ساحلی و دریایی در قالب بخشی از توسعه اکوتوریسم صورت می گیرد.

وی در ادامه گفته های خود با اشاره به برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی در خصوص اکوکمپ های ساحلی و دریایی، اذعان داشت: در تلاش هستیم تا با برگزاری چنین جلساتی این موضوع را به سمت علمی شدن پیش ببریم و با علمی شدن چگونگی ایجاد اکوکمپ های ساحلی و دریایی، ساماندهی این سایت های گردشگری را به دنبال خواهیم داشت.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در خصوص ویژگی های اکوکمپ های ساحلی و دریایی گفت: این اکوکمپ ها می توانند با ایجاد خانه های روستایی، برپایی چادر و یا ایجاد کپر در ساحل فضایی را برای اقامت گردشگران ورودی به سواحل مکران فراهم کنند.

وی اعلام کرد: البته بدون شک در کنار این اکوکمپ ها، سایر امکانات رفاهی و تفریحی متناسب با توریسم دریایی برای گردشگران فراهم خواهد شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: توسعه اکوکمپ های ساحلی در نقاط مختلف سواحل مکران نیازمند حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و مشارکت چند وجهی آنها برای ایجاد امکانات و تفریحات دریایی مختلف است.

وی در ادامه گفته های خود در خصوص دیگر برنامه هایی که به منظور توسعه توریسم سواحل مکران هم اکنون در حال اجرایی شدن است، گفت: در این خصوص  می توان به ایجاد چهار مجموعه گردشگری در سواحل چابهار- کنارک با سرمایه گذاری بخش خصوصی اشاره کرد.

جلال زایی همچنین از ایجاد چهار مجموعه دهکده ساحلی در شهرستان های چابهار و کنارک با استفاده از اعتبارات بخش دولتی خبر داد و اظهار داشت: این دهکده های ساحلی در مناطق ساحلی رمین، دریا بزرگ، درک و کنارک احداث می شوند.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان همچنین از انجام مطالعات لازم جهت شناسایی ظرفیت های گردشگری چابهار – کنارک از سواحل زرآباد تا گواتر توسط کارشناسان گردشگری استان خبر داد و گفت: این مطالعات هم اکنون به اتمام رسیده است و در راستای طرح توسعه توریسم سواحل مکران، تا کنون تعداد چهار مجموعه گردشگری در شهرستان های چابهار و کنارک با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث و به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد 17 نقطه از اراضی ساحلی  مستعد با قابلیت سرمایه گذاری در صنعت گردشگری واقع در شهرستان های چابهار و کنارک جهت حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز مطرح شده است، اذعان داشت: این اراضی در مجموع 52 کیلومتر مربع وسعت دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار