۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
هفته آینده صورت می گیرد:

رایزنی با عمانی ها برای توسعه توریسم دریایی

رایزنی با عمانی ها برای توسعه توریسم دریایی
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان  از سفر هیات ایرانی به عمان به منظور انجام رایزنی ها جهت راه اندازی مجدد خط کشتیرانی عمان – چابهار در هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۱۰۶۷

علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: مقدمات اولیه راه اندازی مجدد خط کشتیرانی مسقط – عمان  به منظور انجام رایزنی های نهایی جهت راه اندازی مجدد خط کشتیرانی عمان- چابهار انجام شده و هفته آینده هیات ایرانی به این کشور سفر خواهد کرد.

وی اذعان داشت: در این سفر نمایندگانی از سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، اداره بنادر و دریانوردی استان و منطقه آزاد چابهار حضور خواهند داشت.

به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، بر اساس تفاهم نامه های گردشگری به امضا رسیده بین عمان و ایران، زیرساخت های لازم برای تردد این شناور را فراهم خواهیم کرد.

جلال زایی در خصوص مدت زمانی که برای راه اندازی مجدد خط کشتیرانی عمان- چابهار به طول خواهد انجامید، تصریح کرد: همه چیز در این خصوص به همکاری دولت عمان در این زمینه بستگی دارد.

وی با تاکید بر نگاه ویژه رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برضرورت توسعه توریسم دریایی در استان سیستان و بلوچستان، اذعان داشت: ایشان در تمام جلساتی که در خصوص توریسم استان برگزار شده، توسعه توریسم دریایی را متذکر شده اند و ازهیچ کمکی در این زمینه دریغ نخواهند کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: راه اندازی این خط دریایی تاثیر بسیار زیادی در توسعه توریسم سواحل مکران خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سرمایه گذاران ایرانی برای راه اندازی خط دریایی در مسیر عمان- چابهار آمادگی خود را به اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده اند،  بیان داشت: یکی از ضرورت های لازم برای ایجاد خط مسافربری دریایی پررونق حضور اسپانسرهای قوی در کنار سرمایه گذاران بخش خصوصی و نیز بخش دولتی است.

وی بر ضرورت افزایش تبلیغات برای رونق خط دریایی در مسیر بندر چابهار – مسقط پس از راه اندازی این خط تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد: با حضور اسپانسرهای مجرب و قوی این امر تحقق یابد.

وی به عدم فعالیت خط دریایی در مسیر بندر چابهار- مسقط که در سال گذشته راه اندازی شده بود، اشاره کرد و بیان داشت: این خط تنها مورد استفاده بلوچ هایی که دارای قوم و خویش در عمان بودند، مورد استفاده قرار می گرفت و کاربری در راستای توسعه توریسم منطقه نداشت.

جلال زایی یکی از مهمترین دلایل  عدم موفقیت این خط  مسافربری دریایی در مسیر چابهار- مسقط  را عدم تبلیغات مناسب و گسترده جهت آشنایی گردشگران با این خط دریایی و موقعیت متفاوت برای سفر به کشور عمان و بالعکس دانست.

به گفته وی، یک سوم عمانی ها بلوچی هایی هستند که در سالهای گذشته از استان سیستان و بلوچستان به عمان مهاجرت کرده اند، بنابراین می توان با برنامه ریزیهای مناسب شرایط توسعه هر چه بیشتر توریسم دریایی بین دو کشور را به وجود آورد.

وی همچنین به ضرورت راه اندازی خطوط کشتیرانی از بندر چابهار به مقاصد مختلف در دریای عمان اشاره کرد و اظهار داشت: حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و خرید شناورهای مسافربری و تفریحی جهت بکارگیری در آبهای دریای عمان می تواند این امر را تحقق بخشد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه راه  اندازی خط مسافربری دریایی از بندر چابهار به سمت آبهای خلیج فارس بدون شک بسیار مورد استقبال گردشگران واقع خواهد شد، گفت: همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده بودیم در همین راستا برنامه ریزیهایی جهت راه اندازی خط مسافربری در مسیر بندر چابهار- بندر عباس انجام شده است که با ایجاد زیرساختهای لازم این برنامه امسال عملیاتی خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار