۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

ناوگان ملی را در کوران مشکلات فعلی حفظ کنیم

ناوگان ملی را در کوران مشکلات فعلی حفظ کنیم
مدیرعامل شرکت حمل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: حفظ ناوگان ملی به عنوان یک بازوی توانمند در زمان بحران ها الزامی است.
کد خبر: ۸۱۰۶۶
به گزارش خبرنگار مانا مهندس علی اکبر غنجی که در دومین همایش بین المللی حمل و نقل و لجستیک صادراتی سخن می‌گفت با بیان اینکه حمل و نقل دریایی ارزان ترین، امن ترین و پاک ترین روش حمل و نقلی است که سالانه بیش از ۱۱ میلیارد تن کالا بوسیله آن حمل می شود؛ خاطر نشان کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناوگان ملی در حالی در زمان بحران های ملی بیشترین سهم از حمل و نقل کالای مورد نیاز کشور را برای عبور از بحران در اختیار می‌گیرد که امروز برای تامین سوخت و ارز با مشکلاتی روبروست.
وی ظرفیت ناوگان ملی را به گونه ای دانست که در صورت دریافت حمایت لازم می تواند سهمی در حمل و نقل بین المللی و ارز آوری برای کشور داشته باشد.
مدیرعامل شرکت حمل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: پس از برجام شاهد بودیم که ناوگان ملی با راهیابی خطوط خارجی به بنادر کشور در مسیر رقابت قرار گرفت اما خوشبختانه ثابت شد که این ناوگان در عرصه رقابت نیز توانمند است و می تواند در عرصه رقابت بین المللی نیز وارد شود.
مهندس غنجی با اشاره به نقش بی بدیل ناوگان ملی در حفظ و تقویت توان کشور در عرصه منطقه ای و جهانی تصریح کرد: لازم است برای حفظ این بازوی توانمند در کوران مشکلات فعلی حمایت ها از این ناوگان انجام شود.
 
حفظ ناوگان ملی به عنوان یک بازوی توانمند در زمان بحران ها الزامی است

مدیرعامل شرکت حمل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهارات خود اشاره ای نیز به فرصت ها و پتانسیل های کشور در حوزه حمل و نقل بین المللی داشت و در این باره گفت: برای حفظ این موقعیت تلاش مضاعف و دوری از شعار زدگی لازم است.
وی این فرصت ها را در زمانی که رقبا به شدت در حال توسعه و سرمایه گذاری هستند، متزلزل دانست و افزود: اگر به سرعت این پتانسیل ها را بالفعل نکنیم فرصت ها و مزیت های حمل و نقلی کشور در شمال و جنوب در کشورهای همسایه جایگزین و بلااستفاده خواهند شد.
مهندس غنجی با اعلام اینکه شرکت های هلدینگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تمام شقوق فعالیت موفق دارند، خاطر نشان کرد: کشتیرانی دریای خزر یکه‌تاز حوزه دریای خزر است، در حوزه حمل و نقل ترکیبی، حمل فله، کانتینر و... نیز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران فعالیتی موفق دارد.
مهندس غنجی در ادامه سخنان خود به فقدان تعریف دقیق از حمل و نقل استاندارد در کشور اشاره کرد و افزود: می بایست با رفع موانع و ساده سازی مقررات، رفع مشکلات سوخت، ارز و... باید به این استانداردها تعریف شود چرا که صادرات غیر نفتی با لجستیک داخلی گرانقیمت است و صرفه ندارد.
این فعال حوزه دریایی درپایان اظهارات خود نامتوازن بودن تعرفه ها و غیررقابتی بودن آنها در بنادر کشور را یکی از معضلات حمل و نقلی کشور دانست و گفت: در حالی این تعرفه ها بر روی دوش خطوط حمل و نقلی سنگینی می کند که فشار نهایی تعرفه ها را مصرف کننده تحمل خواهد کرد با این حال در بخش دولتی در این زمینه انعطافی دیده نمی شود.
شایان ذکر است دومین همایش بین المللی حمل و نقل و لجستیک صادراتی هم‌اکنون در محل نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار