۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

مناطق ساحلی خوزستان در هاله ای از گرد و خاک فرو رفت

شهرهای ساحلی خوزستان برای سومین بار در یک ماه اخیر در هاله ای از گردو خاک فرو رفت تا ساکنان این شهرها با مشکلات زیادی روبرو شوند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۱۰۵۹

به گزارش خبرنگار مانا ، طوفان گرد وخاک که از بیابان های جنوبی عراق وزیدن گرفت، شهرهای آبادان، خرمشهر ، اروندکنار و ماهشهر را درنوردید و سبب افزایش میزان آلاینده های جوی  و اختلال در زندگی عادی مردم شد.

مرکز پیش بینی هواشناسی خوزستان اعلام کرد: پدیده گرد وخاک دو روزی شهرهای ساحلی خوزستان را تحت تاثیر قرار می دهد و بتدریج از غلظت گرد و خاک کاسته می شود.

شهرهای ساحلی خوزستان بیش از 15سال است با میهمان ناخوانده گرد وخاک با منشاء داخلی و خارجی مواجه هستند.

هواشناسی خوزستان همچنین آبهای خلیج فارس را تا 48ساعت آینده مواج و متلاطم پیش بینی کرد.

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان میزان آلودگی ناشی از گرد وخاک را در شهرهای ساحلی خوزستان 4تا 50برابر حد مجاز عنوان کرد.

مدیریت بحران استانداری خوزستان از همه گروه های سنی بخصوص کودکان و بیماران مبتلا به آسم و قلبی و عروقی خواست از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند و در صورت خروج از منزل حتما" از ماسک استفاده کنند.

با وجود گرد وخاک ، نشست وبرخاست هواپیماهای مسافری در فرودگاه های آبادان و ماهشهر بدون تغییر خاصی انجام شد.

به علت پدیده گرد و خاک ، دید افقی در فرودگاه بین المللی آبادان 1500متر رسید.

در پی وزش گرد و خاک در شهرهای بندری خوزستان و متلاطم شدن آبهای شمال غرب خلیج فارس ، صیادان خوزستان از رفتن به دریا بازماندند و نتوانستند دل به دریا بزنند.

در همین حال کمبود آب شیرین و سهمیه بندی آب در دو شهر خرمشهر و آبادان و همچنین گرمای طاقت فرسا ، سبب بروز مشکلات متعدد برای شهروندان این دو شهر شده است.

قراراست با بهره برداری از فاز دوم طرح آبرسانی غدیر که آب رودخانه کرخه در شمال خوزستان را به جنوب استان می رساند ، کمبود آب شیرین تا یک ماه آینده در شهرهای بندری آبادان و خرمشهر مرتفع شود.

کمبود آب شیرین در شهرهای آبادان و خرمشهر ناشی از پیشروی آب دریا و ازکارافتادن چند تصفیه خانه آب بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار