۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
Drewry گزارش داد:

افت و خیز در توان عملیاتی کانتینری جهان

افت و خیز در توان عملیاتی کانتینری جهان
شاخص‌های توان عملیاتی کانتینری Drewry بر اساس داده‌های ماهانه در ۲۲۰ بندر جهان، مجموعه‌ای از افت‌ و خیزهایی را نشان می‌دهد که حجم بیش از ۷۵ درصد از جابه جایی‌های جهان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۱۰۳۷
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از Drewry، با معیار قرار دادن شاخص توان عملیاتی کانتینری در ژانویه ۲۰۱۲ میلادی که ۱۰۰ واحد بود، توان عملیاتی در آوریل سال جاری میلادی زیر ذره بین رفت و بررسی ۲۲۰ بندر در سطح دنیا خبر از نوسان در رشد و افت حجم جابه جایی داد.
آخرین ارزیابی Drewry- ژوئن ۲۰۱۸-۰۶-۲۳ در آوریل ۲۰۱۸ میلادی، شاخص توان عملیاتی کانتینر در جهان تنها با یک واحد افزایش در مقایسه با مارس به ۱۲۵ رسید. اما این شاخص به مراتب سه برابر بالاتر از آمار آوریل ۲۰۱۷ میلادی یعنی ۱۲۲ واحد بود. با این حال میزان فعالیت در بخش جابه جایی کانتینری طی سه ماه نخست سال جاری میلادی به نسبت کم بود.
بیشترین افزایش جابه جایی کانتینری ماهانه به چین تعلق گرفت که رشد چهار درصدی (افزایش پنج واحدی) و رسیدن به ۱۳۵ واحد را در آوریل ثبت کرد. بیشترین میزان افت نیز در این میان به آسیا به جز چین اختصاص یافت و کاهش چهار درصدی در میزان شاخص ملاحظه شد.
شاخص توان عملیاتی کانتینر در آوریل ۲۰۱۸ میلادی برای تمامی بخش‌ها به جز آمریکای شمالی و آفریقا در یک مقایسه ماه به ماه با افت همراه شد. هر دو منطقه تنها توانستند در مقایسه با مارس رشد ۱.۵ درصدی را تجربه کنند.
افزایش سالانه برای هر این مناطق حدودا پنج درصد اعلام شد. اما، شاخص آفریقا بر اساس نمونه کوچکی مورد بررسی قرار گرفت.
آمریکای لاتین نیز رشد ۱.۶ درصدی ماهانه را در کارنامه خود ثبت کرد، اما در مقابل شاهد افت ۱.۳ درصدی در مقایسه سال به سال بود. اروپا نیز بیش از یک درصد معادل ۱.۴ واحد افت را در مقایسه با آوریل ۲۰۱۷ میلادی پشت سر گذاشت.
 
افت و خیز در توان عملیاتی کانتینری در جهان
ارسال نظرات
آخرین اخبار