۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

سال ۲۰۱۷: سودآورترین سال برای بندر پیرائوس

سال ۲۰۱۷: سودآورترین سال برای بندر پیرائوس
نشست عمومی سالانه اداره بندری پیرائوس خبر از افزایش درآمد خالص سال گذشته میلادی در مقایسه با ۲۰۱۶ داد.
کد خبر: ۸۱۰۳۶
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از اداره بندر پیرائوس، سهامداران این بندر روز گذشته با اکثریت ۸۴.۰۶ درصدی و تایید صدور بیانیه‌های مالی سالانه گرد هم آمدند تا به بررسی عملکرد مالی پیرائوس در سال گذشته میلادی بپردازند که به موجب آن هیئت مدیره اعلام کرد ارزش هر سهم در این بندر به ۰.۱۷۱۲ یورو رسیده که در مقایسه با ۰.۰۸۹۲ سال ۲۰۱۶ میلادی افزایش قابل توجهی را پشت سر گذاشته است. 
بر اساس این گزارش، گردش مالی در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۱۱۱.۵ میلیون یورو رسید که در مقایسه با ۱۰۳.۵ میلیون یورو در مدت مشابه ۲۰۱۶ میلادی، افزایش قابل توجه ۷.۷ را تجربه کرده است به گونه‌ای که سود پیش از پرداخت مالیات به ۲۱.۲ میلیون یورو رسید. این رقم در ۲۰۱۶ میلادی ۱۱ میلیون یورو ثبت شده بود که خبر از افزایش ۹۲ درصدی آن می‌دهد. در این میان سود خالص نیز ۶۸.۶ درصد رشد داشت و از ۶.۷ میلیون یورو در ۲۰۱۶ میلادی به ۱۱.۳ میلیون یورو در سال گذشته میلادی رسید. 
مدیر اداره بندر پیرائوس در این راستا گفت: سال ۲۰۱۷ میلادی، نخستین سالی بود که نگرش‌های مدیریتی در این بندر را شاهد بودیم و در نهایت بندر توانست به نتایج مثبتی دست یابد. بر این باوریم که اجرایی شدن برنامه و طرح‌های سرمایه گذاری که در حال انجام است، ساختار عملکردی و کارایی اقتصادی بندر را ارتقا خواهد داد. این پیشرفت آغاز شده و نتایج آن را می‌توان در ماه‌های ابتدایی سال جاری میلادی دید که پیش بینی می‌شود دومین سال متوالی رشد عملکرد و سوددهی این بندر باشد. 
وی در ادامه ضمن اشاره به در جریان بودن سرمایه گذاری ها، افزود: برنامه اصلی بندر را به موسسات برتر ارائه داده‌ایم و انتظار تایید آن‌ها را داریم تا هر چه سریعتر اقدامات لازم برای اجرایی کردن سرمایه گذاری‌های اجباری را انجام دهیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار