۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

صیادان خوزستانی خانه نشین شدند

صیادان بنادر خوزستان برای چندمین روز متوالی به علت شرایط نامساعد جوی ناشی از طوفانی شدن خلیج فارس به ناچار دست از کار کشیدند و خانه نشین شدند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۱۰۳۲

به گزارش خبرنگار مانا ، صیادان خوزستانی با توقف در لنگرگاههای صیادی همچنان منتظر بهبود شرایط جوی در آبهای خلیج فارس هستند تا فعالیت خود را در دریا از سرگیرند.

معاونت صید و صیادی شیلات خوزستان از شناورها و قایق های صیادی خواست به علت مواج و طوفانی بودن خلیج فارس به دریا نروند.

این معاونت ضمن تقدیر از صیادان استان که به توصیه های هواشناسی و مدیریت بحران استانداری خوزستان عمل می کنند و جانب احتیاط را گرفته و دریا نرفته اند از آنان خواست تا 48 ساعت آینده نیز از دریاروی خودداری کنند.

اداره کل هواشناسی خوزستان اعلام کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی ، آبهای شمال غرب خلیج فارس به علت تداوم بادهای شدید ، مواج و متلاطم است.

این اداره با اعلام اینکه الگوی تابستانی در شهرهای ساحلی خوزستان حاکم است از تداوم هوای بسیار گرم و طاقت فرسا توام با گرد و غبار در شهرهای جنوبی استان خبر داد.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز دوباره با صدور اطلاعیه ای از ساکنان شهرهای ساحلی خوزستان خواست نسبت به برخاستن گرد و خاک و کاهش کیفی هوا و اختلال در زندگی عادی مردم هشدار داد و از دستگاههای اجرایی و خدماتی خواست برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه و قطعی برق اقدامات لازم را انجام دهند.

در هفته های اخیر به علت شرایط ناشی از خشکسالی و کاهش نزولات جوی در شهرهای ساحلی خوزستان ، مردم با مشکلات ناشی از شوری اب و قطع برق روبرو بوده اند.

شهرهای ساحلی خوزستان به لحاظ اقلیمی ، جزو مناطق بدآب و هوا و بسیار گرم استان محسوب می شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار