۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

شناگاه مدرن و مبلمان ساحلی آستارا هفته جاری افتتاح می شود

شناگاه مدرن و مبلمان ساحلی آستارا هفته جاری افتتاح می شود
طرح شناگاه مدرن و مبلمان ساحلی در گیلان از سوی استانداری این استان در دو نقطه از ساحل گیلان شامل بندر انزلی و آستارا به عنوان طرح های پایلوت در حال اجرا است.
کد خبر: ۸۱۰۲۷

طراح و مجری پروژه طرح شناگاه مدرن و مبلمان ساحلی در گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طرح شناگاه مدرن و مبلمان ساحلی در گیلان از سوی استانداری این استان در دو نقطه از ساحل گیلان شامل بندر انزلی و آستارا به عنوان طرح های پایلوت در حال اجرا است.

حمید سلیمانی مقام ادامه داد: پروژه ایجاد شناگاه مدرن ویژه بانوان و آقایان و نیز مبلمان ساحلی در بندر انزلی در حال تجهیز کارگاه است و به منظور اجرای این پروژه 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانداری گیلان هزینه خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: با آغاز عملیات اجرایی این پروژه توریسم ساحلی و دریایی، ظرف دو ماه آینده شاهد بهره برداری از شناگاه مدرن و مبلمان ساحلی در بندر انزلی خواهیم بود.

طراح و مجری پروژه طرح شناگاه مدرن و مبلمان ساحلی در گیلان همچنین از ایجاد طرح شناگاه بانوان و آقایان و مبلمان ساحلی در آستارا خبر داد و با اشاره به اینکه به منظور اجرای این پروژه 30 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، اذعان داشت: این پروژه ظرف چند روز آینده  به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی، این پروژه توریستی ساحلی پس از افتتاح به شهرداری آستارا جهت بهره برداری و ارائه خدمات به گردشگران ورودی به این شهرستان واگذار خواهد شد.

وی اذعان داشت: مبلمان ساحلی و شناگاه های مدرن با رعایت ضوابط زیست محیطی و ظرفیت سنجی منطقه ایجاد شده اند که ایجاد مبلمان ساحلی در آستارا و بندر انزلی فضایی مناسب در شان گردشگران ایرانی را فراهم کرده است.

سلیمانی مقام، تاکید کرد: در طرح مبلمان ساحلی با فضایی همانند پیک نیک ساحلی از گردشگران پذیرایی خواهد شد.

وی به ایجاد میز و صندلی داخل آب دریا برای استفاده گردشگران در طرح مبلمان ساحلی اشاره کرد و بیان داشت: در این طرح شرایطی فراهم شده تا گردشگران با تحویل لوازم شخصی خود به جایگاه های ویژه از اریکه های تعبیه شده در ساحل استفاده کنند.

وی یادآور شد: در طرح پیک نیک ساحلی، مواد غذایی به صورت خام در اختیار گردشگران قرار می گیرد تا آنها متناسب با سلیقه خود نسبت به طبخ  آن اقدام کنند.

طراح و مجری پروژه طرح شناگاه مدرن و مبلمان ساحلی در گیلان یادآور شد: در طرح مبلمان ساحلی ، فضاهایی متفاوت و متناسب با نیاز گروه های سنی مختلف شامل کودکان، بزرگسالان و افراد مسن ایجاد شده است تا هر گروه سنی بدون ایجاد مزاحمت برای گروه سنی دیگر نسبت به تفریح در ساحل اقدام کنند.

وی همچنین از ایجاد اسکله تفریحی و فراهم کردن انواع ورزش های آبی از جمله جت اسکله در طرح مبلمان ساحلی استان گیلان خبر داد.

به گفته سلیمانی مقام، در طرح پیک نیک ساحلی آستارا تمام خدمات مورد نیاز برای گردشگران ورودی به ساحل جهت گذراندن اوقات خوش و لذت بخش فراهم شده است.

وی همچنین در خصوص ویژگی های پلاژ شنای بانوان و آقایان، اظهار داشت: این پلاژ ها مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا و مجهز به تمام امکانات لازم جهت شنای گردشگران است که به طور قطع مورد استقبال و توجه گردشگران قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار