۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

ایتالیا و فرانسه در صدر بازارهای هدف آبزیان ایران

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از درآمد 507 میلیون دلاری ناشی از صادرات آبزیان در سال گذشته خبر داد و گفت: صادرات آبزیان در سال گذشته از نظر وزنی با رشد 24 درصدی و از نظر ارزشی با رشد 22 درصدی همراه بوده است.
کد خبر: ۸۱۰۲۵

علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه سال گذشته در مجموع شاهد صادرات  137 هزار و 500 تن انواع آبزیان بودیم به رشد چشمگیر صادرات در مقایسه با سال ماقبل آن اشاره کرد و بیان داشت: سال 95 میزان صادرات در مجموع 110 هزار تن بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ارزش صادرات آبزیان انجام شده در سال گذشته 507 میلیون دلار بوده است که یک رکورد محسوب می شود، بیان داشت: صادرات آبزیان در سال گذشته از نظر وزنی با رشد 24 درصدی و از نظر ارزشی با رشد 22 درصدی همراه بوده است و ین امر حاکی از جایگاه صنعت شیلات در بحث اقتصاد غیر نفتی است.

اختصاص رتبه سوم صادرات در بخش کشاورزی به آبزیان

به گفته رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان، صادرات آبزیان بعد از خشکبار و پسته در جایگاه سوم بخش کشاورزی قرار گرفته است.

خدایی در خصوص صادرات میگو، بیان داشت: صادرات میگو در سال گذشته از رکود 100 میلیون تومان گذشت و به 116 میلیون دلار رسید و این در حالی است که ارزش صادرات میگوی پرورشی در سال ماقبل آن 70 میلیون دلار بوده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته در مجموع 24 هزار و 780 تن صادرات میگو انجام شده بود و این در حالی است که سال ماقبل آن میزان صادرات میگو 15 هزار و 49 تن بوده است.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران اعلام کرد: صادرات میگوی پرورشی در سال گذشته با رشد 64 درصدی همراه بوده است.

به گفته وی ،همچنین صادرات میگوی پرورشی از نظر وزنی نیز  رشد 67 درصدی داشته است که به رقم فروش 116 میلیون دلار رسید.

خدایی در ادامه گفته های خود به درآمد ارزی حاصل از صادرات سایر آبزیان در سال گذشته به ارزش 360 میلیون دلار اشاره کرد و بیان داشت: صادرات سایر آبزیان از نظر ارزشی در سال گذشته با رشد 19 درصدی همراه بوده است.

این سرمایه گذار بخش خصوصی در امر تولید و صادرات آبزیان، تاکید کرد: عمده آبزیان صادر شده شامل انواع ماهیان غیرماکول صید شده در آبهای خلیج فارس و دریای عمان بوده است.

صادرات خاویار دو برابر افزایش یافت

وی با اشاره به رشد صادرات خاویار اذعان داشت: سال 95 یک میلیون و 800 هزار دلار در آمد حاصل از صادرات خاویار بود که این امر در سال گذشته با افزایش دو برابری به دو میلیون و 800 هزار دلار رسید.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، در آمد حاصل از صادرات ماهیان زینتی در سال گذشته را 640 میلیون دلار اعلام کرد.

وی بیان اینکه سال گذشته هفت میلیون و 37 هزار دلار درآمد از طریق صادرات انواع کنسرو آبزیان به دست آمد، خاطرنشان ساخت: کنسروهای صادر شده بیشتر شامل کنسرو تن ماهیان بوده است.

خدایی، خوراک آبزیان و پودر ماهی را از دیگر محصولات آبزیان اعلام کرد که سال گذشته به کشورهای هدف صادر شده است.

به گفته رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان، 60 درصد صادرات آبزیان انجام شده به کشور چین به طور غیر مستقیم و از طریق کشور ویتنام صورت گرفته است.

وی خاطرنشان ساخت: مابقی صادرات انجام شده به کشورهای عربی منطقه، روسیه و برخی کشورهای اروپایی بوده است.

صادرات هزار تن انواع آبزیان به فرانسه و ایتالیا

این فعال بخش خصوصی اعلام کرد: سال گذشته بیش از هزارتن انواع آبزیان به کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه و ایتالیا صادرات صورت گرفته است.

خدایی با اشاره به اینکه صادرات آبزیان به  روسیه در سال 96 نیز انجام شده است، عنوان کرد: صادرات آبزیان به روسیه در مقایسه با سال ماقبل آن با رشد خاصی همراه نبوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار