۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

کشتی تانکر در آب های تایوان دو نیم شد

کشتی تانکر در آب های تایوان دو نیم شد
یکی از دو فروند تانکر نفتی که هفته پیش در آب های تایوان به گل نشسته بود، سرانجام در نزدیکی منطقه Kaohsiung دو نیم شد.
کد خبر: ۸۱۰۱۰
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی تایوان موسوم به MOTC، شناورها به هنگام وقوع حادثه حامل نفت نبودند اما در مجموع دو شناور با نام های تجاری Shine Luck و Shine Luck 200 مترمکعب نفت داشتند که به موجب شرایط نامساعد جوی در آب های تایوان دچار حادثه شدند. 
این گزارش ضمن اشاره به سلامت تمامی 32 خدمه این دو شناور به نقل از سازمان امور اقیانوسی تایوان، ادامه داد: حادثه به دلیل وقوع طوفان شدید به وقوع پیوست. به گونه ای که تانکر Shine Luck با موج شکن های بتنی نصب شده در نزدیکی بندرماهیگیری برخورد کرد و تانکر دیگر در نزدیکی سواحل Kaohsiung به گل نشست. 
 مقامات تصمیم گرفتند نفت موجود در تانکر Shine Luck را تخلیه کنند و از نشت احتمالی نفت در آبهای تایوان جلوگیری به عمل آورند. عملیات تخلیه نفت این شناور در 17 ژوئن به پایان رسید و یک روز بعد به دو نیم تقسیم شد. شناور مذکور ساخت سال 1992 میلادی بود و ظرفیتی برابر پنج هزار و 357 DWT داشت.
 رسانه های محلی اعلام کردند که سینه شناور فورا و با استفاده از یک یدک کش به ترمینال بین المللی کانتینری واقع در بندر Kaohsiung منتقل شد. قسمت عقب تانکر قرار است پس از بهبود شرایط جوی از آب بیرون کشیده و به ساحل آورده شود. 

برچسب ها: تانکر کشتی
ارسال نظرات
آخرین اخبار