۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

تصویب 650 میلیارد ریال اعتبار برای احداث بنادر صیادی

به منظور پیشبرد پروژه های احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی در سال جاری، اختصاص 650 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی  تصویب شد.
کد خبر: ۸۰۹۸۶

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: امسال علاوه بر اعتبارات در نظر گرفته شده برای احداث بنادر صیادی همچون سالهای گذشته، اعتبارات پروژه های مصوب بنادر صیادی سفر هیئت دولت به استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز اختصاص خواهد یافت که به همین منظور پیشبرد پروژه های احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی در سال جاری، اختصاص 650 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی  تصویب شده است.

سید مصطفی بهشتیان ادامه داد: اعتبارات مصوب امسال بین تمام پروژه صیادی در حال احداث، بهسازی و یا ساماندهی تقسیم خواهد شد.

وی یادآور شد: البته بنا به اولویت های تعیین شده از سوی سازمان شیلات ایران، برخی پروژه های صیادی اعتبارات بیشتری دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر اعتبارات امسال در مقایسه با سال گذشته، خاطرنشان ساخت: این در حالی است که سال گذشته 40 میلیارد ریال اعتبار جهت اجرایی شدن پروژه های احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی مصوب شده بود که در نهایت 65 درصد به مبلغ مذکور اختصاص یافت.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اظهار امیدواری کرد: امسال شاهد تخصیص بخش قابل توجهی از اعتبارات مصوب جهت پروژه های مرتبط با احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی باشیم.

وی به انجام برنامه ریزی ها برای تکمیل پروژه های بندرعباس، بابلسر، پزم، درگهان، هندیجان، گوگسر ، بریس و رمین اشاره کرد و اذعان داشت: طبق هماهنگی های به عمل آمده امسال شاهد اتمام 100 درصدی پروژه های احداث بنادر صیادی بندر عباس، پزم و درگهان خواهیم بود.

بهشتیان در ادامه گفته های خود عنوان کرد: پروژه های بنادر صیادی هندیجان و آبادان در خوزستان، بندرعباس، گوگسر و درگهان در هرمزگان، پزم در سیستان و بلوچستان و جفره در بوشهر جزو پروژه های احداث بنادر صیادی محسوب می شوند.

وی اذعان داشت: همچنین پروژه های بنادر صیادی زرآباد، بستانه، هندیجان، گوگسر،خورآذینی، امام خمینی و بندرعباس جزو طرح های احداث و پروژه های بنادر صیادی رستمی، کنگ، بابلسر، نهرقصر، پزم و خارگ در زمره طرح های بهسازی بنادر صیادی قرار می گیرند.

به گفته مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران پروژه های بنادر صیادی راس میدانی، تنگ،جفره، خور ابوخضیر، آبادان و عامری در زمره طرح های ساماندهی قرار می گیرند.

به گفته بهشتیان، در پروژه هایی که برای اجرایی شدن در سال جاری در نظر گرفته شده اند، بندرعباس، درگهان، هندیجان و بریس جز پروژه های احداث و پروژه های پزم، بابلسر و رمین نیز در زمره پروژه های بهسازی بنادر صیادی قرار دارند.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی با تاکید بر وجود بنادر با ظرفیت بالا در استان سیستان و بلوچستان و ضرورت بهسازی آنها، بیان داشت: در این راستا پروژه لایروبی بندر رمین امسال آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به تخصیص اعتبارات قابل توجه به پروژه های احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی در سال جاری، پیش بینی می شود شاهد رشد و پیشرفت قابل توجهی در روند اجرای پروژه های بنادر صیادی در شمال و جنوب کشور باشیم.

برچسب ها: بنادر صیادی
ارسال نظرات
آخرین اخبار