۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان آغاز شد

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از آغاز برداشت کراپ نخست تولید میگوی پرورشی در استان هرمزگان به عنوان نخستین میگوی تولیدی کشور در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۰۹۸۳

علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به آغاز برداشت کراپ نخست میگوی پرورشی در مزارع استان هرمزگان، اظهار داشت: این برداشت به عنوان نخستین میگوهای پرورشی تولید شده در سال 97 محسوب می شود.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران ادامه داد: پرورش دهندگان میگوی پرورشی در استان هرمزگان هر ساله در قالب دو کراپ به تولید میگو می پردازند.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان، دومین استان کشور در تولید بیشترین میزان میگو مطرح است، خاطرنشان ساخت: برداشت اول میگوی پرورشی در استان هرمزگان در اواخر خرداد ماه و برداشت دوم در آذر ماه صورت می گیرد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان اعلام کرد: پیش بینی می شود امسال شاهد تولید حداقل 15هزار تن میگوی پرورشی در مزارع استان هرمزگان در قالب برداشت دو کراپ باشیم.

خدایی با اشاره به افزایش سطح زیر کشت میگو در استان هرمزگان گفت: امسال سه سایت پرورش میگو به سایت های پرورشی استان هرمزگان افزوده خواهد شد.

وی یادآور شد: به این ترتیب تعداد سایت های پرورشی مزارع میگو به 13 سایت افزایش خواهد یافت که حدود سه هزار و 400 هکتار از اراضی استان هرمزگان را شامل خواهد شد.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران ادامه داد: سال گذشته 11 هزار تن میگوی پرورشی در مزارع استان هرمزگان برداشت شده بود که این رقم امسال با افزایش تعداد مزارع زیر کشت رفته، افزایش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران در ادامه گفته های خود در خصوص روند عملیات پرورش میگو در سایر استان های پرورش دهنده، اظهار داشت: ذخیره سازی مزارع میگو در استان سیستان و بلوچستان برای نخستین بار در اسفند ماه سال گذشته آغاز شد.

خدایی بیان داشت: ذخیره سازی مزارع پرورش میگو در استان های بوشهر، خوزستان و گلستان نیز مراحل آخر خود را طی می کند.

وی با اشاره به پیش بینی تولید حداقل 40 هزار تن میگوی پرورشی در سال جاری گفت: بیشترین میزان تولید میگو به استان های بوشهر و هرمزگان تعلق دارد.

خدایی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع شاهد تولید 32 هزار تن میگوی پرورشی در کشور بودیم، بیان داشت: با برنامه ریزیهای انجام شده در استان های تولید کننده میگو شامل هرمزگان، بوشهر، گلستان،خوزستان و سیستان و بلوچستان، امسال شاهد افزایش تولید خواهیم بود.

خدایی در ادامه گفته های خود اذعان داشت: از مجموع 32 هزار تن میگوی پرورشی تولید شده،  20 هزار تن به بازارهای هدف بین المللی صادر شد.

وی خاطرنشان ساخت: 12 هزار تن مابقی میگوی پرورشی تولید شده در بازار داخلی توزیع و به مصرف هموطنان رسید.

به گفته این فعال بخش خصوصی در امر تولید و صادرات میگو، میگوهای پرورشی به کشورهای اروپایی، عربی و جنوب شرق آسیا صادر شده اند.

به گفته رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان، افزایش قیمت دلار در سال گذشته، باعث شد تا صادرکنندگان بهره اقتصادی بیشتری از صادرات میگوی پرورشی داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار