۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

شاخص بورس بالتیک در مسیر رشد 

شاخص بورس بالتیک در مسیر رشد 
شاخص بورس بالتیک طی هفته گذشته و به دنبال نرخ‌های با ثبات شناور‌های کیپ سایز توانست نفسی تازه کند و برای شناور‌های حمل فله خشک شاهد رشد باشد.
کد خبر: ۸۰۹۸۲
به گزارش گروه بین الملل مانا، شاخص کلی بورس بالتیک در مجموع برای نرخ حمل و نقل شناور‌های کیپ سایز، پاناماکس و سوپراماکس ۱۲ واحد افزایش یافت و با رشد ۰.۸۴ درصدی در هفته گذشته به یک هزار و ۴۴۵ واحد رسید.
بر اساس این گزارش و طبق آمار منتشرشده هفتگی، شاخص بورس بالتیک در چهارمین هفته و برای سومین بار متوالی توانست همزمان با بهبود نرخ شناور‌های کیپ سایز رشد ۳.۹ درصدی را تجربه کند به گونه‌ای که شاخص کیپ سایز ۳۹ واحد افزایش یافت و با رشد ۱.۸ درصدی به دو هزار و ۲۲۳ واحد رسید. افزون بر آن، میانگین درآمد روزانه برای این نوع شناور که به طور معمول جابه جایی و حمل ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تن بار مانند سنگ آهن و زغال سنگ را بر عهده دارد، ۲۶۸ دلار افزایش یافت و به ۱۸ هزار و ۲۴۴ دلار رسید.
این گزارش ضمن اشاره به شاخص شناور‌های پاناماکس ادامه داد: شاخص بورس بالتیک با جهش سه واحدی برابر با ۰.۲ درصد رشد به یک هزار ۴۹۵ واحد رسید. در این میان، میانگین درآمد روزانه برای این شناور‌ها که جابه جایی ۶۰ تا ۷۰ هزار زغال سنگ و غلات را بر عهده دارند، افت ۲۳ دلاری را تجربه کرد و به ۱۲.۰۰۷ دلار رسید.
شاخص شناور‌های سوپراماکس نیز در بین شناور‌های فله در بورس بالتیک با دو واحد افزایش به ۱.۰۹۱ دلار رسید.
برچسب ها: شاخص بورس بالتیک
ارسال نظرات
آخرین اخبار