۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

صادرات LNG آمریکا؛ عامل تغییر در بازار کشتیرانی

صادرات LNG آمریکا؛ عامل تغییر در بازار کشتیرانی
جریان بازار کشتیرانی همزمان با قدرت گرفتن صادرات LNG آمریکا تغییرات شگرفی را تجربه می‌کند.
کد خبر: ۸۰۹۷۹
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از شرکت مشاوره‌ای انرژی RBN آمریکا، در حالی که طی سه سال گذشته میزان صادرات LNG امریکا در سطح حداقلی و صفر قرار داشت، اکنون به بیش از سه Bcf/d رسیده که معادل سالانه ۱۴ میلیون تن LNG است و شکل جهانی بازار کشتیرانی را با تحولاتی روبه رو ساخته است.
بر اساس این گزارش، شرکت مذکور در خبرنامه هفتگی خود نوشت: افزایش در میزان صادرات LNG آمریکا با هدف تغییر جریان الگو‌های موجود در سطح بین الملل است. حجم صادراتی LNG آمریکا علاوه بر آنکه به بازار‌های اروپا رسیده و جایگزین منابع خاور شرق شده، توانسته به بازار‌های آسیایی نیز نفوذ کند. 
در همین راستا، پیش بینی می‌شود میزان صادرات LNG آمریکا تا سال ۲۰۲۲ میلادی به ۵۲ میلیون تن برسد که در مقایسه با رقم پیشنهادی ۱۴ میلیون تن تا پایان سال جاری میلادی، بسیار قابل توجه است. 
تحلیل اخیر شرکت مشاوره‌ای RBN به تمایز‌های جالب توجهی در خصوص LNG آمریکا در مقایسه با صادرکنندگان رقیب اشاره کرده است به گونه‌ای که تاسیسات مایع سازی LNG در سرتاسر جهان بعنوان مناطق تولیدکننده ساخته می‌شوند چرا که تولید گاز به تنهایی هزینه گزافی را به همراه دارد. این درحالی است که منابع تامین کننده گاز طبیعی آمریکا جایگزین‌های بسیاری از جمله تقاضای داخلی، ذخیره، صادرات خطوط لوله به مکزیک یا کانادا و صادرات گاز به شکل LNG دارد.
در همین راستا، گزارش RBN خاطرنشان کرد: رشد مستمر در سال‌های پیش روی برای تجارت LNG از سوی چین انجام شده است که می‌توان گفت: خطری برای اقتصاد روبه رشد آمریکا به حساب می‌آید. مشاوران بر این باور ند که تا سال ۲۰۲۲ میلادی کمبود واردات در مجموع در پاسفیک به ۷۰ میلیون تن می‌رسد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار