۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

سازوکارهای فروش نفت را خلاقانه حفظ می کنیم

معاون وزير نفت در امور بين الملل و بازرگاني گفت: بدهکار نفتی نداريم و عواید فروش نفت در اختيار خودمان است.
کد خبر: ۸۰۹۷۰

اميرحسين زماني‌نيا در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اينکه ايران پيش از اين نيز با تحريم روبه‌رو بوده، است، گفت: با خروج آمريکا از برجام و در صورت بازگشت تحريم در بدترين حالت، شرايط صنعت نفت ايران به سال 92 باز مي‌گردد، اما در همان شرايط سال 92 نيز شرکت ملي نفت کار خود را به خوبي انجام داد.

وي افزود: صنعت نفت و گاز ايران در طول تاريخ 110 ساله خود با مشکلات متعددي روبه‌رو بوده است و تصميم ترامپ مبني بر خروج از برجام نيز يکي از مشکلات است که صنعت نفت ايران، چگونگي روبه‌رو شدن با آن را ياد گرفته است.

زماني‌نيا گفت: امور بين‌الملل شرکت ملی نفت ايران در طول چهار دهه تحريم‌ توانسته است سازوکارهای مؤثری را براي فروش نفت به دست آورد و خلاقانه آن را حفظ کند.

به گفته معاون وزير نفت در امور بين‌الملل و بازرگانی، برجام در صنعت نفت تا زمانی معتبر است که ايران بتواند نفت‌ بفروشد، بازار خود را حفظ کند، عوايد حاصل از فروش نفت را بدون مشکل دريافت کند، تجهيزات نفتی مورد نياز صنعت نفت را خريداري کرده و بتواند براي پروژه‎هايي که تعريف شده است تأمين مالي کند.

وي تأکيد کرد: در صورت عدم تحقق هرکدام از اين شروط،‌ برجام در صنعت نفت معنايی نخواهد داشت.

زماني‌نيا شرايط فعلي بازار نفت را جنگ تصاحب بازار دانست و گفت:‌ امروز هر کشوری که ظرفيت توليد نفت بالاتری داشته باشد صاحب بيشترين قدرت نيز خواهد بود بنابراين اگر عربستان و آمريکا به دنبال کسب بازار ايران و فشار بر کشورمان باشند با توجه به ظرفيت توليد خود می توانند تا حدودي برای بازار نفت مشکل ايجاد کنند اما ايران نيز در اين سال‌ها روش‌ها و ساز و کارهاي مؤثري را براي حفظ بازارهاي خود به دست آورده است.

برچسب ها: نفت و گاز
ارسال نظرات
آخرین اخبار