۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

شرکت AISSOT عراق در پی افزایش عملیات سوخت رسانی به کشتی ها

شرکت AISSOT عراق در پی افزایش عملیات سوخت رسانی به کشتی ها
شرکت بازرگانی نفت و خدمات کشتیرانی عراقی به نام AISSOT، در پی آن است که عملیات عرضه سوخت خود را همزمان با سایر خدمات وابسته بیش از پیش گسترش دهد.
کد خبر: ۸۰۹۶۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، پس از تکمیل پروژه سوخت رسانی به بیش از 500 فروند کشتی از سپتامبر 2017، شرکت بازرگانی نفت و خدمات کشتیرانی عراقی AISSOT در پی آن است که عملیات عرضه سوخت خود را بیش از پیش گسترش دهد.
مدیر سوخت رسانی AISSOT به شرکت S&P Global Platts اعلام کرد: در سپتامبر 2017، این شرکت مرحله اولیه سوخت رسانی را در بصره عراق به اتمام رساند. اکنون حجم فروش سوخت AISSOT به حدود 40 الی 50 هزار متریک تن در ماه رسیده است و به تدریج در حال افزایش است. در نهایت، این شرکت به دنبال آن است که در دو سال آینده در بصره، خورالزبیر و ام قصر، حجم فروش سوخت خود را به ماهانه 200 هزار متریک تن برساند.
مدیر سوخت رسانی این شرکت همچنین افزود: به زودی AISSOT طرح تأمین خدمات اسکله را در بندر ام القصر، به ویژه برای تأمین نیاز کشتی‌های کانتینربر و فله‌بر، آغاز خواهد کرد.  در ماه حدود 70 الی 80 فروند کشتی VLCC و سوئزماکس برای بارگیری به عراق که دومین صادرکننده بزرگ نفت خام در خاورمیانه در منطقه است،  می‌آیند. همچنین، با توجه به رشد اقتصادی عراق، ما پتانسیل خوبی برای مراجعه کانتینربرها و فله‌برها داریم. در حال حاضر، بخش اعظم نفت خام عراق به صورت FOB به فروش می‌رسد.
وی در ادامه اظهار کرد: عراق می‌تواند نفت خام را در قالب‌های دیگری نیز عرضه کند و با توجه به توسعه ناوگان تانکری خود، سرویس حمل‌ونقل نفت را نیز برای مشتریان خود فراهم کند. این امر به عملیات سوخت رسانی کشور نیز کمک خواهد کرد. عراق عملیات تجهیز و توسعه بنادر خود را با سرمایه‌گذاری در تسهیلات و تجهیزات دریایی مربوطه، آغاز کرده است. همچنین، با توجه به اینکه در بنادر همسایه امکان تأمین سوخت وجود ندارد، مالکان کشتی ترجیح می‌دهند بجای اینکه تنها برای سوختگیری به سمت فجیره یا سایر بنادر تغییر مسیر دهند، در عراق سوخت گیری کنند.
به گفته این مدیر، در حال حاضر AISSOT سه بارج سوخت دارد که فعلاً جوابگوی نیاز این شرکت هست.
وی در ادامه گفت: شرکت ما به شدت تمایل به تنوع دهی به خدمات است. هم اکنون ما RMG (روغن دریایی رسوبی) و گازوئیل کم سولفور با مشخصه سوخت 2010 را در اختیار داریم. سوخت IFO-180 CST نیز در صورت وجود تقاضا قابل تولید است. علاوه بر این، ما بسیار مشتاقیم که بتوانیم در سال 2020 امکان عرضه سوخت دریایی کم سولفور (LSFO) را نیز ایجاد کنیم.
AISSOT در ژوئن 2017 در پی یک همکاری مشترک بین شرکت تانکرهای نفتی عراق (IOTC, Iraqi Oil Tankers Company) و شرکت حمل دریایی مواد نفتی عرب (AMPTC, Arab Maritime Petroleum Transport Company) تأسیس شد.
مالک AMPTC کشورهای عضو OAPEC (سازمان کشورهای عربی صادرکننده مواد نفتی) هستند و IOTC یک شرکت دولتی عراقی است که صاحب و مدیر تانکرهای حمل فرآورده‌های نفتی است.
علاوه بر عرضه فیزیکی سوخت، AISSOT تجارت نفت خام و فرآورده‌های نفتی را نیز انجام می‌دهد و اجاره کشتی و تأمین تجهیزات و خدمات مورد نیاز شناورها را نیز به عهده دارد. این شرکت در عراق و امارات متحده عربی دفتر دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار