۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

افزایش دو برابرحد مجاز ریزگردها در سه شهر ساحلی خوزستان

افزایش دو برابرحد مجاز ریزگردها در سه شهر ساحلی خوزستان
مرکز ملی پایش هوای کشور اعلام کرد: میزان ذرات معلق در هوای سه شهر بندری هندیجان شادگان و بندر امام بیش از دو برابر حد مجاز رسید و در وضعیت هشدار قرار گرفتند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۹۵۸

به گزارش خبرنگار مانا ، این مرکز اعلام کرد: در پی نفوذ اخیر توده گرد و خاک به مناطق ساحلی خوزستان ، میزان آلودگی هوای هندیجان 403 ، شادگان 288 و بندر امام 307 میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.

در پی وضعیت نامساعد آب و هوایی ، مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز از ساکنان شهرهای ساحلی خوزستان بخصوص بیماران مبتلا به آسم و قلبی وعروقی خواسته است، ضمن رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی ، از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند و در صورت خروج از منازل از ماسک های استاندارد استفاده کنند.

این مدیریت همچنین از فرمانداران و مدیران اجرایی ستاد مدیریت بحران شهرستان های ساحلی خوزستان خواسته است، تدابیر لازم را برای مراقبت از سلامت مردم و پیشگیری از حوادث غیرمترقبه و جلوگیری از قطع آب و برق با توجه به گرمای طاقت فرسای جنوب بکار گیرند.

گزارش های رسیده از قطع برق برخی مناطق ساحلی خوزستان و افزایش شوری آب در برخی نقاط شهرهای خرمشهر و آبادان حکایت می کند.

فرمانداران خرمشهر و آبادان به ساکنان این شهرها وعده داده اند تا یک ماه آینده مشکل شوری اب با بهره برداری از فاز دوم طرح آبرسانی غدیر مرتفع می شود.

دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به تازگی در جریان بازدید سرزده از آبادان ، از وضعیت آب آشامیدنی این شهر ابراز نگرانی کرد ولی گفت: در تابستان امسال کیفیت آب شهرهای خرمشهر و آبادان بهبود و در حد استاندارد قابل قبول خواهد رسید.

خشکسالی و کاهش دبی رودخانه های کارون و بهمنشیر و پیشروی آب دریا(خلیج فارس) در موقع مد، میزان شوری آب شهرهای خرمشهر و آبادان را تا 8هزار میکروموس رسانده بود که این وضعیت حیات نخیلات حاشیه اروند و بهمنشیر که  با جریان جز و مد آبیاری می شوند بشدت تهدید می کند.

برچسب ها: ریزگرد
ارسال نظرات
آخرین اخبار