۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

توقیف 12 قایق صیادی متخلف در آبهای شمال غرب خلیج فارس

توقیف 12 قایق صیادی متخلف در آبهای شمال غرب خلیج فارس
مدیرکل شیلات خوزستان از توقیف 12فروند شناور صیادی متخلف در آبهای شمال غرب خلیج فارس که اقدام به صید در دوره ممنوعیت می کردند، خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۹۴۱

دکتر نبی الله خون میرزایی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در جریان بازرسی از قایق های صیادی متخلف ، 400کیلوگرم ماهی حلواسفید (زبیدی) به همراه 15طاقه تور کشف و ضبط و پس از تشکیل پرونده ، تحویل مراجع قضایی منطقه شدند.

وی با اشاره به اینکه به علت شروع فصل تخم ریزی ماهی حلوا سفید در آبهای خوزستان از اول خرداد تا 45 روز ، صید این  گونه ماهی ممنوعیت قانونی دارد نسبت به صید اینگونه ماهی در صیدگاههای شماتل غرب خلیج فارس که به شدت در خطر انقراض قرار دارد هشدار داد.

وی افزود:به منظور صیانت و حفاظت از گونه های  ماهیان در معرض انقراض ، پایگاه های یگان حفاظت منابع آبزیان جهت برخورد با صیادان غیرمجاز و متخلف اقدام به راه اندازی گشت های شبانه روزی کردند.

مدیرکل شیلات خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه گونه های شوریده ، حلواسیاه ، زبیدی ، میش ماهی و شیرماهی در خطر انقراض قرار دارند، افزود: متاسفانه در سال های اخیر به علت صید در دوره ممنوعیت و دست اندازی به منابع آبزیان خلیج فارس ، صدمات ولطمات زیادی به آبزیان دریایی منطقه وارد شده است.

پارسال حدود 48هزار تن ماهی و میگو در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید شد.

سنگینی ناوگان صیادی خوزستان ، صید بی رویه ، صید در زمان تخم ریزی و تغییرات جدی در آبهای "لب شور" ، آلودگی آب های ساحلی ، وجود صدها قایق صیادی غیرمجاز و فاقد پروانه از چالش های صید و صیادی در استان خوزستان است.

معیشت حدود 50هزار خانوار خوزستانی از صید و صیادی تامین می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار