۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

رونق گردشگری سلامت در منطقه آزاد اروند

مدیرکل بهداشت و سلامت منطقه آزاد اروند از رشد 10درصدی گردشگری سلامت در منطقه آزاد اروند خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۹۴۰

دکتر سیدمهدی موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: روزانه دوهزار گردشگر عراقی با استفاده از تسهیلات منطقه آزاد اروند و بدون داشتن ویزا ، برای انجام کارهای درمانی به بیمارستان های خرمشهر و آبادان مراجعه می کنند.

وی با اشاره به اینکه ورود هر گردشگر عراقی برای انجام امور درمانی 500دلار ارزآوری برای کشوردارد، افزود: زیرساخت های درمانی شهرهای آبادان و خرمشهر برای گردشگران سلامت مناسب بوده و هزینه های درمانی در مقایسه با کشورهای همجوار اقتصادی تر است.

مدیرکل بهداشت و سلامت منطقه آزاد اروند با اشاره به جمعیت پنج میلیون نفری استان بصره و نزدیکی به شهرهای خرمشهر و آبادان افزود: این شرایط سبب شده تا گردشگران عراقی برای بهره مندی از خدمات پزشکی شهرهای جنوبی خوزستان اشتیاق خاصی داشته باشند.

دکترموسوی با بیان اینکه گردشگران عراقی از مرز زمینی شلمچه و مرز دریایی خرمشهر وارد این منطقه می شوند، افزود: در آینده باید برای بهبود تجهیزات پزشکی به منظور پذیرش گردشگران عراقی سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

وی رونق گردشگری سلامت را در بهبود و رونق اقتصادی شهرهای بندری آبادان و خرمشهر بسیار تاثیرگذار خواند وافزود: ورود هر گردشگر ، پنج فرصت شغلی ایجاد می کند.

مدیرکل بهداشت و سلامت منطقه آزاد اروند ، حذف ویزا در افزایش تعداد گردشگران عراقی را موثر خواند.

از آذر ماه 1396 با استناد به قانون اداره مناطق آزاد کشور ، ورود گردشگران خارجی بدون داشتن ویزا به منطقه آزاد اروند مجاز شناخته شد.

تاکنون بیش از 300هزار گردشگر عراقی و دیگر اتباع خارجی وارد منطقه آزاد اروند شدند.        

شهرهای خرمشهر ، آبادان ، جزیزه مینو بخشی از ساحل اروندرود در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارند. این منطقه با آبهای بین المللی و خلیج فارس و دو مرز زمینی و دریایی با عراق ارتباط دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار