۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

فعالیت 95 طرح ساماندهی دریای مازندران در تابستان امسال

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از فعالیت 95 طرح ساماندهی دریا در نوار ساحلی مازندران در تابستان امسال خبر داد و گفت: اواخر تابستان نیز سه طرح ساماندهی دیگر به تعداد طرح های دریا استان افزوده خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۹۳۵

عیسی طوسی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تابستان امسال شاهد فعالیت 95 طرح ساماندهی دریا در نوار ساحلی استان مازندران خواهیم بود.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران ، ادامه داد: همچنین طبق هماهنگی های به عمل آمده، تا اواخر تابستان سه طرح ساماندهی دریای دیگر نیز در نوار ساحلی استان جهت استفاده گردشگران راه اندازی خواهد شد.

وی بیان داشت: این طرح های ساماندهی سواحل جدید قرار است در سواحل شهرستان های نور، تنکابن و محمود آباد ایجاد و مورد بهره برداری قرار گیرند.

طوسی عنوان کرد: این طرح های ساماندهی دریای جدید با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مطابق با استانداردهای لازم ایجاد خواهد شد.

این مقام مسئول در استانداری مازندران در خصوص فعالیت طرح های ساماندهی دریا در ایام ماه مبارک رمضان بیان داشت: بر اساس دستورالعمل اعلام شده از سوی وزارت کشور، 60 درصد طرح های ساماندهی دریا در این ایام به گردشگران خدمات رسانی می کنند.

مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران در ادامه گفته های خود در خصوص استقرار ناجیان غریق در تابستان امسال، خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته، تابستان امسال شاهد استقرار 900 نفر ناجی غریق در سواحلی که به عنوان مناطق ممنوعه شنا اعلام شده اند، خواهیم بود.

وی یادآور شد: همچنین 500 نفر ناجی غریق در طرح های ساماندهی دریای استان مازندران توسط بخش خصوصی به کار گرفته خواهند شد.

طوسی با بیان اینکه حقوق ناجیان غریق در شهریور ماه سال گذشته و به موقع پرداخت شده است، اذعان داشت: امسال نیز تامین بودجه حقوق ناجیان صورت گرفته تا به موقع بتوانیم دستمزد ناجیان غریق فعال در نوار ساحلی استان مازندران را پرداخت کنیم.

این مقام مسئول در استان مازندران با اشاره به افزایش 10 درصدی حقوق ناجیان غریق در تابستان امسال، گفت: سال گذشته حقوق ناجیان یک میلیون و 50 هزار تومان بود که امسال این رقم به ماهی یک میلیون و 200 هزار تومان افزایش یافته است.

به گفته دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، ساعت کاری ناجیان غریق از هشت صبح تا هشت شب خواهد بود که این زمان در دو شیفت کاری انجام خواهد شد.

وی از وجود 376 نقطه حادثه خیز در طول نوار ساحلی استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: اکثر این نقاط در غرب نوار ساحلی استان قرار دارند.

 امیدواریم گردشگران با مراجعه به طرح های ساماندهی از ورود به مناطق ممنوعه شنا خودداری کرده تا لحظات خوشی را از سفر به استان مازندران به ارمغان آورند.

وی در ادامه  با اشاره به کاهش 22 درصدی غرق شدگان در تابستان سال گذشته، اضافه کرد: تابستان گذشته شاهد غرق شدن 62 نفر گردشگر در آبهای ساحلی استان بودیم که تمام غرق شدگی ها در مناطق ممنوعه شنا رخ داده بود.

طوسی، اذعان داشت: بیشترین میزان غرق شدگان در شهرستان های محمود آباد، بابلسر، نور، نوشهر و  رامسر که حجم بیشتری گردشگر به این مناطق سفر می کند، رخ داده است.

مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران به انجام تلاش ها و برنامه ریزیها در جهت کاهش غریق در تابستان امسال اشاره و عنوان کرد: در این راستا تجهیزات امداد و نجات در نوار ساحلی مازندران با استفاده از اعتبارات تخصیص یافته افزایش خواهد یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار