۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

اعتراضات مردمی نسبت به ورود فاضلاب به دریا در بندرعباس

اعتراضات مردمی نسبت به ورود فاضلاب به دریا در بندرعباس
طی روزهای اخیر اعتراضات مردمی نسبت به ورود فاضلاب به دریا در شهر بندرعباس افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۰۹۱۱

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، مشکل ریزش فاضلاب به دریا در بندرعباس در حالی هنوز ادامه دارد که اخیرا اعتراضات مردمی نسبت به این اتفاق غیرقابل انکار افزایش قابل توجهی یافته و حتی کمپین‌های شهروندی نیز برای اصلاح این وضعیت راه‌اندازی شده است.

داستان قدیمی سرازیر شدن لحظه‌ای فاضلاب به دریا همواره از سوی دوست‌داران محیط زیست، مسئولان محلی و استانی، شهروندان و غیره مورد اعتراض بوده ولی اقدام جدی برای کاهش این معضل صورت نگرفته و این در حالی است که جایگاه دریا به قدری نزد مردم این منطقه محترم می‌باشد، که تمام زندگی خود را عجین شده با این نعمت می‌دانند.

فاضلاب از بخش‌های مختلف وارد دریا می‌شود اما یکی از ورودی‌های قابل توجه فاضلاب به دریا، خور موسوم به«شهناز» یا«گورسوزان» است.

عبدالمطلب ازلی‌پور، یکی از فعالان اجتماعی و فعال در حوزه شبکه‌های اجتماعی است که مخاطبان زیادی را از طریق حضور در این فضا جذب خود کرده و اخیرا در اقدامی قابل تامل، طی سلسله پست‌های قرار داده در شبکه اجتماعی اینستاگرام، نسبت به ورود فاضلاب اعتراض خود را اعلام کرده است.

پس از انتشار نخستین پست‌های ازلی‌پور به عنوان یک فعال اجتماعی در اعتراض به این اتفاق نامبارک که باعث آلودگی آبهای ساحلی و مشکلات زیادی شده، فعالین اجتماعی دیگری نیز به این پویش عمومی پیوسته‌اند.

کیانوش جهانبخش، عضو شورا و رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز تازگی در اظهارنظری درباره وضعیت خورهای بندرعباس گفته است: لازمه رفع مشکل فاضلاب و سرریز شدن آن به دریا عزم جدی و نگاه ملی است و شرکت آب و فاضلاب شهری تنها نمی‌تواند این مشکل را رفع کند.

وی با تأکید بر اینکه بودجه کلانی برای از بین بردن معضل فاضلاب شهر بندرعباس نیاز است، بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی در شهر بندرعباس وجود ۴۲ درصد بافت فرسوده‌ای است که فاقد شبکه فاضلاب استاندار شهری است.

عضو شورای شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب مانند تصفیه‌خانه مجهز می‌توان از پساب‌ها استفاده دوباره کرد که نتیجه آن صرفه جوی در مصرف آب شرب است.

به گزارش مانا، در آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای وضعیت ورود فاضلاب به دریا در بندرعباس، قرار شده بخشی از پساب فاضلاب جهت تصفیه ثانویه و استفاده در بخش فضای سبز، در اختیار شهرداری بندرعباس قرار بگیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار