۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳

فعالیت یک سوم طرح های دریای گیلان تا پایان رمضان

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان گفت: بر اساس دستورالعمل اعلام شده از سوی وزارت کشور تا پایان ماه مبارک رمضان، یک سوم از مجموع طرح های ساماندهی دریا در نوار ساحلی استان گیلان جهت شنای گردشگران ورودی به استان فعال خواهد بود.
کد خبر: ۸۰۸۹۶

مهدی جواد پور در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تابستان امسال شاهد فعالیت 35 طرح ساماندهی دریا در نوار ساحلی استان گیلان در قالب 68 شناگاه ویژه بانوان و آقایان خواهیم بود.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان در ادامه با اشاره به اینکه هر ساله از اوایل خرداد ماه شاهد راه اندازی بخش زیادی از طرح های ساماندهی دریا در نوار ساحلی استان گیلان جهت استفاده گردشگران بودیم، بیان داشت: امسال به دلیل قرار گیری ماه مبارک رمضان در خرداد ماه، بر اساس دستورالعمل اعلام شده از سوی وزارت کشور، یک سوم طرح های ساماندهی دریا تا پایان ماه مبارک رمضان به گردشگران خدمات رسانی می کنند.

وی با اشاره به شروع تعطیلات تابستان و انتظار افزایش ورود گردشگران به نوار ساحلی استان گیلان، از استقرار ناجیان غریق در طرح های ساماندهی دریا و نیز مناطق خطرآفرین در نوار ساحلی استان گیلان خبر داد.

وی اذعان داشت: تعداد ناجیان استقرار یافته در مناطق مختلف ساحلی استان گیلان بنا به تناسب وسعت کاری و حضور گردشگران صورت گرفته است.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان، تاکید کرد: بر اساس تجارب به دست آمده در سال های گذشته و آمارهای اخذ شده، ساحل زیبا کنار در شهرستان رشت همواره بیشترین میزان گردشگران ورودی به استان گیلان را به خود جذب می کند.

وی یادآور شد: پس از ساحل زیبا کنار، سواحل بندر انزلی، تالش، آستارا و رودسر در رتبه های بعدی از نظر جذب گردشگران در نوار ساحلی استان گیلان قرار دارند.

این مقام مسئول در استانداری استان گیلان، تصریح کرد: هم اکنون تمام دستگاه های مرتبط جهت خدمات رسانی به گردشگران در سطح استان از آمادگی کامل برخوردار هستند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان در ادامه گفته های خود همچنین از استقرار نیروهای انتظامی، امداد و نجات و هلال احمر در نوار ساحلی استان گیلان جهت خدمات رسانی به گردشگران ورودی به استان گیلان در تعطیلات تابستان اشاره کرد.

جواد پور در خصوص اقدامات در نظر گرفته شده جهت کاهش غریق در تابستان امسال بیان داشت: یکی از اصلی ترین سیاست های وزارت کشور، کاهش غریق در سواحل شمالی کشور از طریق افزایش امکانات و خدمات امداد رسانی است.

به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، تابستان سال گذشته شاهد کاهش بیش از 50 درصدی غرق شدگان در سواحل استان گیلان بودیم.

وی با بیان اینکه امسال اعتباراتی جهت افزایش تجهیزات ناجیان غریق در نظر گرفته است، اظهار امیدواری کرد: روند کاهش غریق در تابستان امسال نیز ادامه داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار