۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

جلوگیری از ورود فاضلاب به آبراه بهمنشیرآبادان

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند از اجرای طرح جلوگیری و مسدود سازی فاضلاب و پساب های صنعتی به آبراه بهمنشیر در شرق شهر بندری آبادان خبرداد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۸۹۴

موعود شمخانی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: برای اجرای این طرح که نقش مهمی در بهبود زیست محیطی این آبراه دارد 25میلیارد ریال هزینه شده است.

وی یکی از اساسی‌ترین مشکلات زیست‌محیطی شهربندری آبادان را ریخته شدن بخش مهمی از فاضلاب شهری به آبراه بهمنشیر عنوان کرد و گفت: آبراه بهمنشیر یکی از منابع تامین کننده آب آشامیدنی آبادان است و اجرای این طرح زیست محیطی نقش مهمی در ارتقاء بهداشت این شهر خواهد داشت.

معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد اروند افزود: پیش از این یک‌ چهارم  فاضلاب شهری آبادان و فاضلاب بیمارستان آیت‌الله طالقانی به این آبراه  وارد می شد که امیدواریم با اجرای این طرح شرایط زیست محیطی بهمنشیر به نحو قابل توجهی بهبود یابد.

شمخانی افزود: فاضلاب ورودی به بهمنشیر پیش‌ ازورود بهمنشیر وارد سیستم تصفیه فاضلاب می شود.

شمخانی حفظ سلامت شهروندان منطقه آزاد اروند را اولویت اول معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد وگفت: هرطرحی که برخلاف این مسئله باشد اجرای نمی‌کنیم.

آبراه بهمنشیر پس از انشعاب از کارون در خرمشهر و حرکت شرق سوی خود ، آبادان را کاملا " به صورت جزیره در آورده و پس از پیچ و خم زیاد راهی خلیج فارس می شود.

همه تدارکات و پشتیبانی از رزمندگان محاصره شده در آبادان در سال اول جنگ تحمیلی از طریق شناورهایی که در حال تردد در بهمنشیر بودند انجام می شد.

درسال های اخیر به علت کاهش آب کارون و به تبع پائین آمدن سطح آب بهمنشیر ، تردد شناورهای بالای 500تن در این آبراه با مشکلاتی رو برو شده اند.

چندی پیش با افتتاح سد سلولی با حضور وزیر نیرو در انتهای آبراه بهمنشیر از ورود آب شور خلیج فارس به بخش های بالادست بهمنشیر جلوگیری شده است.

بندر چوئبده که در ساحل شرقی آبراه بهمنشیر واقع شده نزدیک ترین بندر کشور به کویت است.

برچسب ها: فاضلاب بهمنشیر
ارسال نظرات
آخرین اخبار