۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
هفت نقطه از جهان با هفت ساحل سیاه رنگ از مناظری است که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
کد خبر: ۸۰۸۸۴
به گزارش مانا همیشه هنگامی که صحبت از ساحل و دریا می‌شود در تصورمان سواحلی را تصور می‌کنیم که شن‌های طلائی دارند و کنار آب‌هایی شفاف، آبی یا سبز رنگ و زلال هستند، اما همیشه اینطور نیست. سواحل‌ جهان انواع گوناگونی دارند برخی از آن‌ها گل آلود و کثیف هستند یا برخی رنگ‌هایی دیگر دارند مثل صورتی یا بعضی دیگر پوششی از شن‌های سیاه دارند و از فعالیت آتشفشان‌ها به وجود آمده‌اند.

۱) ساحل وک | ایسلند

این ساحل فوق العاده زیبا در راهی که به شهر کاتلا والکانو ( Katla Volcano ) در ایسلند منتهی می شود قرار دارد.

ساحل وک ( Vik beach ) هم بر اثر فوران آتشفشان و گدازه های داغ آن به وجود آمده است در حقیقت این ساحل کاملا در پایین یخچال های طبیعی مایداسجکول ( Mýdalsjökull ) قرار گرفته است.گدازه های داغ آتشفشان توسط باد سرد یخچال ها و جاذبه زمین به دریا ریخته شده اند و گذرگاه های سرپوشیده و پستی و بلندی های پر رمز و رازی را به وجود آوردند، صخره هایی در این ساحل هستند که از نظر ظاهری بسیار ویژه و زیبا می باشند.

ده ساحل سیاه جهان

۲) ساحل نقطه ی ونوس | فرانسه

ساحل ونوس یا زهره ( Point Venus ) ساحل مجمع الجزایری است در منطقه ی تاهیتی ( Tahiti) که از بزرگترین جزایر پالینزی ( Polynesi )در کشور #فرانسه می باشد.

افسانه ها می گویند این جزیره به افتخار یک کاپیتان به این اسم نام گذاری شده است این کاپیتان که جیمز کوک ( James cook ) نام داشته است از مابین رودخانه و این ساحل ونوس را دیده است و این نام تا به امروز بر این ساحل باقی است. ساحل ونوس بسیار آرام است و منطره ای دیدنی و زیبا دارد.

ده ساحل سیاه جهان

۳) ساحل سیاه تیروامبادی | هند

ساحل تیروامبادی ( Thiruvambadi Beach ) که به ساحل محبت معروف است در شمال شهر وارکالا ( Varkala ) در روستایی کوچک و کم جمعیت به همین نام قرار دارد.

این منطقه ای زیبا جواهری پنهان است و ساحلی به رنگ سیاه و سفید که کمتر کسی آن را می شناسد. این ساحل به دلیل واقع شدن در نزدیکی بیشه ای از دختان نارگیل و صخره هایی زیبا در شمال آن جذابیت خاصی دارد، البته گفته می شود که شن های سیاه این ساحل دارای رادیواکتیو هستند.

ده ساحل سیاه جهان

۴) ساحل جزایر لانگ کاوی | مالزی

جزایر لانگ کاوی ( Langkawi ) که در  مالزی قرار دارند ساحل هایی زیبا به رنگ سیاه و سفید با رگه های سیاه و سفید دارد که جلوه ای عجیب و غریب به این جزایر بخشیده است.

این گونه از ترکییب رنگ و شن و ماسه های سیاه و سفید همیشه موضوعی گیج کننده برای زمین شناسان بوده است و علت دقیق آن را تا به امروز نیافته اند.

ده ساحل سیاه جهان

۵) ساحل سیاه | آلاسکا

ساحل سیاه آلاسکا ( Black Sand Beach ) در منطقه ی پرنس ویلیام آلاسکا قرار گرفته است. اینجا نه تنها هوا گرم و آفتابی نیست بلکه سرد هم هست ، دلیل سرمای آب این ساحل وجود یخچال های طبیعی در آب های این ساحل است و گاهی این یخچال ها آن قدر آب راسرد می کنند که بیش از ۵ دقیقه نمی توان در آب شنا کرد.

ده ساحل سیاه جهان

۶) ساحل شن های سیاه | کالیفرنیا

ساحل شن های سیاه ( Black Sands Beach ) از زیبا ترین ساحل های سیاه رنگ کالیفرنیا است و به دلیل دسترسی آسان به این منطقه بسیار مشهور شده است.

این ساحل درخشان و زیبا با سنگ های سیاه ، سفید و صدفی فوق العاده ای پوشیده شده است که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند این ساحل در نزدیکی اقامت پناهندگان کالیفرنیاست و در جهان طرفداران بسیاری دارد.

از دیگر ویژگی هایی که این ساحل را منحصر به فرد کرده وجود برخی گل و گیاهان زیبا است که در این ساحل روییده همچنین به دلیل جزر و مدهای زیاد در این منطقه مکانی مناسب برای تحقیق بر روی جز و مد است.

ده ساحل سیاه جهان

۷) ساحل سنتو دومینگو | آلبانی

ساحل سنتودومینگو ( Santo Domingo ) برترین ساحل آلبانی، در فیلیپین واقع شده است این ساحل زیبا سنگ هایی کاملا سیاه دارد و در سال های دور بر اثر فعالیت آتشفشان مایون در منطقه ی سنتو دومینگو به وجود آمده است.

علاوه بر شن های سیاه رنگ این ساحل آب دریا هم در این ناحیه بسیار آبی، کریستالی و تمیز است و مناظری از کوه ها را هم می توانید در این ساحل ببینید که همین علتی شده است که از معروف ترین و زیبا ترین سواحل دنیا شود.

همانطور که می بینید نام این ساحل سخت و طولانی است به دلیل سهولت تلفظ امروزه نام این ساحل به ستو ( Sto ) تغییر پیدا کرده و مخفف شده است.

ده ساحل سیاه جهان

ارسال نظرات