۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

زمینه پهلوگیری کشتی‌های 30 هزار تنی در بوشهر فراهم می‌شود

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با انجام عملیات لایروبی کانال بندر بوشهر با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومان زمینه پهلوگیری کشتی‌های 30 هزار تنی در بندر بوشهر فراهم می‌شود.
کد خبر: ۸۰۸۸۰

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، نورالله اسعدی صبح امروز در نشست با تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های بندر در استان بوشهر اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های بندری در بنادر مختلف استان بوشهر اجرایی شده که در این زمینه ساخت اسکله بندر دیر مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به افزایش فعالیت تجاری در بندر دیر افزود: برای حل مشکلات تجار و بازرگانان  به زودی اسکله تجاری بندر دیر به طول 200 متر ساخته می‌شود.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه برای تحقق این مهم مطالعات ساخت اسکله تجاری بندر دیر برای اجراء به سازمان بنادر و دریانوردی ارسال شده است افزود: لایروبی حوضچه بندر دیر روبه اتمام است که عمق این حوضچه افزایش یافته است.

اسعدی، لایروبی کانال بندر گناوه را مورد اشاره قرار داد و  تصریح کرد: برای افزایش عمق کانال بندر گناوه عملیات لایروبی به طول 1250 متر و عرض 140 متر انجام شد.

وی با تاکید بر ساخت موج شکن برای جلوگیری از ورود رسوب به کانال بندر گناوه  گفت: توسعه زیرساخت‌های بندری در گناوه مورد توجه قرار دارد که براساس برنامه زمان بندی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به ساخت اسکله کانتینری در جزیره نگین بوشهر بیان کرد: اسکله کانتینری جزیره نگین به طول 300 متر با عرض 18 متر با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت است که 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی، با اشاره به لایروبی حوضچه این اسکله گفت: با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا عملیات لایروبی اسکله جزیره نگین با اعتبار 21 میلیارد تومان اجرایی شده که تا 4 ماه دیگر این عملیات تکمیل و اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین افتتاح می‌شود.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر لایروبی کانال بندر بوشهر  را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: با اجرای این عملیات عمق کانال بندر بوشهر از هفت متر به 11 متر افزایش می‌یابد.

اسعدی با بیان اینکه  کانال بندر بوشهر بیش از 700 هزار متر مکعب لایروبی می‌شود افزود: میزان سرمایه‌گذاری در لایروبی کانال بندر بوشهر 200 میلیارد تومان  برآورد می‌شود که با تحقق این مهم  پهلوگیری کشتی‌های 30 هزار تنی در بندر بوشهر فراهم می‌شود.

وی، با اشاره به اجرای پروژه پسکرانه بندر بوشهر در جزیره نگین گفت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شده که برای توسعه زیرساخت‌های بندری در بخش‌های برق رسانی، آب رسانی، راهسازی، آتش‌نشانی، ساختمان‌های اداری، معابر، تامین و انتقال برق 85 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار