۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

آلودگی هوا در سواحل خوزستان به سه برابر حد مجاز رسید

بر اساس اعلام مرکز پایش هوای کشور، شاخص آلودگی هوا در شهرهای خرمشهر ، آبادان ، ماهشهر ، شادگان و اروندکنار تا سه برابر حد مجاز افزایش یافت.
کد خبر: ۸۰۸۷۹

به گزارش خبرنگار مانا بر این اساس میزان وجود ذرات معلق در هوای این شهرها بین 350 تا 450 میکروگرم در مترمربع رسیده که نشان دهنده افزایش سه برابری حد مجاز که 150میکروگرم است  می باشد.

اداره کل هواشناسی خوزستان نیز گرد و غبار را پدیده غالب در شهرهای ساحلی خوزستان پیش بینی کرد.

این اداره کل پیش بینی کرد با استقرار الگوی تابستانه در شهرهای ساحلی خوزستان ، دما هوا تا 51درجه نیز افزایش خواهد یافت.

با وجود گرد و غبار در نوار ساحلی خوزستان ، وضعیت دریاروی در آبهای ساحلی و شمال غرب خلیج فارس برای شناورهای صیادی و باری مساعد اعلام شده است.

در همین حال مدیریت بحران استانداری خوزستان نسبت تدابیر لازم برای بکارگیری اقدامات لازم برای رفاه حال ساکنان شهرهای جنوبی و ساحلی خوزستان که با پدیده گرد و غبار و گرمای طاقت فرسا مواجه هستند هشدار داد.

مراکز درمانی و بهداشتی در شهرهای ساحلی خوزستان آماده پذیرش بیماران مبتلا به تنگی نفس ، قلبی عروقی وآسم شدند تا در چنین وضعیتی به مردم خدمات اورژانسی ارائه نمایند.

در سال گذشته شاخص کیفی هوای برخی شهرهای بندری خوزستان تا66برابرحد مجاز رسیده بود که لغو پروازهای فرودگاه های ماهشهر و آبادان و تعطیلی فعالیت اقتصادی و آموزشی از پیامدهای آن بود.  

چندی پیش استاندار خوزستان با سفر به شهرهای آبادان و خرمشهر ، وضعیت آبرسانی به این دو شهر که به تازگی با شوری آب مواجه شده اند را مورد بررسی قرار داد و وعده داد فاز دوم طرح آبرسانی از کرخه به این دو شهر تا 45روز آینده به بهره برداری  می رسد.

دکترغلامرضا شریعتی همچنین از مسئولان اجرایی شهرهای آبادان و خرمشهر خواست همه توان خود رابرای تامین پایدار آب و برق این دو شهر و پیشگیری از قطعی آنان در گرمای پیش رو بکار گیرند.

شهرهای ساحلی خوزستان جزو مناطق بدآب و هوا و خشک استان محسوب می شود به همین دلیل تراکم جمعیت در این مناطق در مقایسه با سایر نقاط پائین است.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار