۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

گرما در شهرهای ساحلی خوزستان اوج گرفت

با حاکمیت الگوی هوای تابستانی، گرما و شرجی در شهرهای ساحلی خوزستان در چند روز اخیراوج گرفت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۸۵۸

به گزارش خبرنگار مانا ، در پی افزایش فزاینده دما در شهرهای بندری خرمشهر ، آبادان و ماهشهر تا 44 درجه سانتیگراد بالای صفر ، زنگ های هشدار به صدا درآمد و مردم را غافلگیرکرد.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد دمای هوا تا چند روز آینده به 48درجه نیز خواهد رسید.

آبهای شمال غرب خلیج فارس نیز برای دریاروی مساعد اعلام شده است.

استاندار خوزستان در سفر به شهرهای بندری خرمشهر و آبادان گفت: برای فصل تابستان تدابیر ویژه ای برای تامین پایدار آب آشامیدنی این دو شهر از طرح آبرسانی غدیر در نظر گرفته شده است.

دکتر غلامرضا شریعتی افزود: در 45روز آینده فاز دوم طرح انتقال آب به شهرهای آبادان و خرمشهر از سد کرخه به بهره برداری می رسد تا خیال مردم این دو شهر از بابت تامین آب آشامیدنی در فصل تابستان راحت شود.

وی مردم این دو شهر را به صرفه جویی در مصرف آب و برق در فصل تابستان با هدف جلوگیری از قطع آن فراخواند.

استانداری خوزستان همچنین در بخشنامه ای ساعت کار اداری در شهرهای ساحلی خوزستان را از 19خرداد تا 15شهریور ماه از ساعت 6.30 صبح تا 12.30ظهراعلام کرد.

هدف از تغییر ساعت کار اداری کاهش و مدیریت مصرف برق به منظور تامین پایدار برق خانگی عنوان شده است.

پیش بینی شده دمای هوای تابستان در شهرهای ساحلی خوزستان نسبت به مدت درازمدت قدری افزایش یابد.

شهرهای ساحلی خوزستان به علت گرمای طاقت فرسا و شرجی نفسگیر ، از مناطق بد آب و هوای خوزستان محسوب می شود به همین دلیل درسال های اخیر برخی از ساکنان شهرهای ساحلی خوزستان به مناطق خوش آب و هوا مهاجرت کرده اند.

علاوه بر گرمای طاقت فرسا ، معضل ریزگردها که هرازچند گاهی ساکنان شهرهای ساحلی خوزستان را آزار می دهد بر مشکلات این مناطق افزوده است و زندگی را بر مردمان آن تنگ تر کرده است. 

برچسب ها: گرما خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار