۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰

آغاز ذخیره سازی در مزارع پرورش میگوی گلستان

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان از آغاز ذخیره سازی بچه میگو در مزارع پرورش میگوی گمیشان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال حداقل دو هزار و 500 تن میگوی پرورشی در مزارع استان گلستان تولید شود.
کد خبر: ۸۰۸۵۵

سید جواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: ذخیره سازی بچه میگو در مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان آغاز شده است که این ذخیره سازی تا اوایل تیر ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان افزود: ذخیره سازی بچه میگوها از گونه وانامی انجام می شود که این گونه از مرغوبیت خاصی در میان انواع میگوهای پرورشی برخوردار است.

به گفته وی، تمام بچه میگوها جهت ذخیره سازی در مزارع گمیشان از هرمزگان به استان گلستان وارد می شود که این امر با نظارت لازم جهت کنترل کیفی و کمی  این بچه میگوها از سوی کارشناسان اداره کل شیلات و دامپزشکی صورت می گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در سال جاری بیش از 760 هکتار از اراضی پرورشی استان گلستان زیر کشت میگو خواهد رفت.

این مقام مسئول در استان گلستان در ادامه گفته های خود اذعان داشت: پیش بینی می شود امسال حداقل شاهد تولید دو هزار و 500 تن میگو در مزارع استان باشیم که نسبت به تولید سال گذشته از رشد بیش از دوبرابری برخوردار خواهد بود.

قدس علوی با بیان اینکه در حال حاضر گلستان رتبه سوم پرورش میگو در کشور را داراست، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های افزایش سطح مجتمع پرورش میگو به 28 هزار هکتار و حتی 40 هزار هکتار گمیشان می تواند به قطب پرورش میگوی خاورمیانه تبدیل شود.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان، یادآور شد: میزان تولید در سال جاری با افزایش 60 درصدی تولید میگو نسبت به تولید سال گذشته  برخوردار خواهد بود.

وی یادآور شد: سال گذشته حدود 122 میلیون قطعه بچه میگو گونه وانامی در 32 مزرعه به مساحت کل 650 هکتار و سطح مفید حدود 507 هکتار ذخیره سازی شده بود که حاصل آن تولید هزار و 125  تن میگو در استان گلستان بوده است.

قدس علوی تاکید کرد: طبق برآوردهای انجام شده مجتمع پرورش میگو گمیشان در سال جاری به 200 میلیون قطعه بچه میگو جهت شروع عملیات پرورش میگو نیاز خواهد داشت.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان، تصریح کرد: پرورش میگو در سایت گمیشان برای هزار و 140 تفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی اجاد کرده است.

وی با اشاره به پیش بینی تولید دو هزار و 500 تن میگو در سال جاری و به دنبال آن افزایش اشتغالزایی، عنوان کرد: 380 نفر به طور مستقیم و 760 نفر دیگر نیز به طور غیر مستقیم امسال به مجموع نیروهای فعال در بخش های مختلف پرورش میگوی گمیشان افزوده خواهند شد.

این مقام مسئول در استان گلستان با اشاره به اینکه فاز نخست تولید میگوی پرورشی در چهار هزار هکتار از اراضی گمیشان انجام شده است، گفت: در راستای توسعه تولید میگو در استان، مطالعات فاز دوم این مجتمع به وسعت 6 هزار هکتار به پایان رسیده است.

وی همچنین از فعالیت شش  واحد عمل آوری میگو در استان گلستان با  ظرفیت پنج هزار تن خبر داد و گفت: استان گلستان ظرفیت توسعه در زمینه واحدهای عمل آوری میگو را دارد.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان بیان داشت: در همین راستا در تلاش هستیم با افزایش مراکز عمل آوری و رفع موانع صادرات میگو، ارزش افزوده محصولات را در داخل استان حفظ کنیم.

وی همچنین به راه اندازی نخستین پایانه صادراتی میگو در گمیشان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بدون شک با راه اندازی این پایانه صادراتی شاهد توسعه هر چه بیشتر تولید میگوی پرورشی در استان گلستان خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار