۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

افزایش 45 درصدی درآمد عمومی گمرک امیرآباد

افزایش 45 درصدی درآمد عمومی گمرک امیرآباد
مدیر کل گمرک امیرآباد درآمدهاي وصولی این گمرك در یک ماه گذشته را 97 میلیارد ریال اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: اين ميزان درآمد کسب شده در گمرک امیرآباد درمقایسه با درآمد 67  میلیارد ریالی در مدت مشابه سال قبل از آن به میزان 45 درصد افزايش داشته است .
کد خبر: ۸۰۸۵۴

امیر جمشیدی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: صادرات کالا از گمرک امیرآباد طی یک ماه گذشته،  34 هزار و پنج تن به ارزش یک ميليون و  650 هزاردلار بوده است.

مدیر کل گمرک امیرآباد ادامه داد: مقصد نهایی این کالاها اغلب از كشورهاي روسیه و قزاقستان بوده که از طریق گمرک آستارا صادر شده است.

وی بیان داشت: بر اساس آمارهای اخذ شده، این میزان صادرات انجام شده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن 17 درصد و از نظر ارزش 22 درصد كاهش داشته است.

این مقام مسئول در استان مازندران تاکید کرد: کالاهایی نظیر سیمان ، سیب درختی و سنگ مهمترین اقلام صادراتی بوده اند .

به گفته جمشیدی، همچنين در اين مدت 277 هزار و 649 تن انواع کالا  به ارزش 70 میلیون و 284 هزار دلار از طريق گمرک امیرآباد وارد كشور شده است.

مدیر کل گمرک امیرآباد اظهارداشت: این میزان واردات انجام شده نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 167 درصد و از نظر ارزش 119 درصد افزايش داشته است .

وی خاطرنشان ساخت: عمده ترین کالاهای وارده شامل غلات به ویژه جو و ذرت ، آهن آلات ، و همچنین روغن و دانه هاي روغني بوده که عمدتا از کشورهای روسیه ، قزاقستان ، ترکمنستان ، ایتالیا و ارمنستان از طریق گمرک امیرآباد وارد کشور شده است.

جمشیدی عنوان کرد: طی یک ماه گذشته، چهار هزار و 103 تن کالا به ارزش 5 ميليون و 727 هزاردلار از طریق گمرک اميرآباد ترانزیت شده است.

وی یادآور شد: اين مقدار ترانزیت خارجی انجام شده،  75 درصد از لحاظ وزن و 41 درصد از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش داشته است.

به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، کالاهایی چون آهن آلات و فراورده هاي نفتي از جمله مهمترین محمولات ترانزیتی بوده است .

وی درآمدهاي وصولی گمرك اميرآباد در یک ماه گذشته را 97 میلیارد ریال اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: اين ميزان درآمد کسب شده در گمرک امیرآباد درمقایسه با درآمد 67  میلیارد ریالی در مدت مشابه سال قبل از آن به میزان 45 درصد افزايش داشته است .

ارسال نظرات
آخرین اخبار