۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
نسخه جدید نرم افزار دیجیتالی رونمایی شد

کاهش مدت زمان انتظار کشتی و انتشار CO2 در بندر روتردام

کاهش مدت زمان انتظار کشتی و انتشار CO2 در بندر روتردام
اداره بندر روتردام نخستین نسخه جدید نرم افزار دیجیتالی خود موسوم به Pronto را معرفی کرد.
کد خبر: ۸۰۸۵۱
به گزارش گروه بین الملل مانا، معرفی نسخه جدید نرم افزار دیجیتالی از سوی بندر روتردام با هدف کاهش 20 درصدی زمان انتظار برای 30 هزار شناوری است که سالانه در بندر پهلو می گیرند. افزون بر آن، این نرم افزار به طور مستقیم کاهش انتشار آلاینده CO2 را برعهده دارد.
بر اساس این گزارش، بندر روتردام در یک نشست خبری اعلام کرد که استفاده از این نرم افزار بهره مندی شناورها از حداکثر ظرفیت ترمینال ها را به همراه دارد و طرح ریزی و همکاری دقیق شناورها شامل سوخت رسانی، خدمات رسانی، تعمیر و نگهداری و تامین ذخایر با سهولت بیشتری انجام می پذیرد.
نرم افزار Pronto، اطلاعات عمومی و اطلاعات منتشر شده از سوی منابع را از طریق مشارکت شرکتها و پیش بینی های صورت گرفته از جانب سیستم های هوش مصنوعی با یکدیگر تلفیق می کند تا صحت اطلاعات مربوط به بندر را در بهترین حالت ممکن افزایش دهد. بنابراین، شرکت های کشتیرانی، نمایندگی، اپراتور ترمینال ها و دیگر تامین کنندگان خدمات یک پایگاه مشترک برای مبادله اطلاعات مربوط به پهلوگیری شناورهای خود در بندر روتردام دارند.
پائول اسمیت، مدیر اداره بندر روتردام در خصوص نرم افزار کاربردی Pronto گفت: این نرم افزار مثال مناسبی است تا بهره مندی بندر روتردام از راه حل های دیجیتالی برای افزایش کارایی در فرآیندهای بندری را نشان دهد. Pronto بر اساس استانداردهای بین المللی ساخته شده و به شرکت های کشتیرانی، نمایندگی ها، تامین کنددگان خدمات و اپراتورها بستر مشترکی برای مبادله اطلاعات فراهم می کند.
وی در ادامه ضمن اشاره به تست این نرم افزار از سال گذشته تاکنون و در فاز توسعه، افزود:  این نرم افزار برای تمامی کسانی که به نحوی با آن سروکار دارند، سودآور است. اشتراک گذاری و مبادله دو طرفه اطلاعات به روشی استاندارد اجازه می دهد تا بنادر بتوانند به نحو احسن خدمات خود را ارائه در بازه زمانی کوتاهی ارائه دهند.
در حال حاضر این نرم افزار برای اعضای کمیته بندر روتردام به صورت رایگان و پولی قابل استفاده است. در بازه زمانی پیش روی، توسعه بیشتر نرم افزار انجام می شود و ضمن افزودن ویژگی های جدید برنامه کاربردی تر خواهد شد. انتظار می رود ترمینال های بیشتری در بندر استفاده از این نرم افزار را آغاز کنند که به دنبال آن آمار و اطلاعات تولیدی و خدمات رسانی ارتقا می یابد.
به منظور آنکه 30 هزار شناور سالانه در بندر روتردام پهلو گیرند، نیاز است شناورهای دریابرد و شرکت های کشتیرانی اطلاعات جزئی را در خصوص عوامل متنوع از جمله عمق آب، سیاست های ابعادی و زمان ورود و خروج را در اختیار داشته باشند.
از سپتامبر 2017 میلادی، یک استاندارد جهانی برای انواع اطلاعات مایلی و بندری وجود داشته است. سازگاری اطلاعات مایلی استاندارد شده بر روی شناورها با اطلاعات مورد استفاده در بنادر و بخش های دیگر زنجیره لجستیکی عاملی کلیدی در توسعه موفق نرم افزار Pronto بود.  
شرکت نفت  و گاز شل گروهی بود که سال گذشته در پروژه مذکور در بندر روتردام شرکت کرد. مدیر عامل کشتیرانی و امور دریایی اروپا و آفریقای جنوبی در شل گفت: این پروژه ما نسبت به ارزش افزوده نرم افزار دیجیتالی آگاه کرد. ما توانستیم زمان انتظار را تا 20 درصد کاهش دهیم. ضروری است که تمامی احزاب و گروه هایی که در این پروژه مشارکت دارند از جمله ترمینال ها و نمایندگان با یکدیگر صمیمانه برای به اشتراک گذاری داده ها همکاری کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار