۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

امکان افزایش پنج برابری حمل و نقل ریلی در بندر امام

مدیرکل راه آهن جنوب از امکان افزایش پنج برابری حمل و نقل ریلی کالا در بندر امام خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۸۵۰

عبدالکریم درویش زاده در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با توجه به ظرفیت های موجود ، امکان افزایش جابه جایی کالا از طریق شبکه ریلی از دو میلیون تن فعلی به 10میلیون تن در سال در بندر امام وجود دارد.

وی با اشاره به تخلیه و بارگیری حدود50میلیون تن کالا در بندر امام  افزود: جابه جایی کالا از طریق شبکه ریلی ضمن کاهش قیمت تمام شده کالا ، می تواند رقابت پذیری کالا در بازارهای جهانی را افزایش دهد.

مدیرکل راه آهن جنوب با بیان اینکه شبکه ریلی بندر امام به شبکه راه آهن کشور متصل است و از این مزیت می توان برای افزایش سهم جابه جایی کالا از طریق شبکه ریلی کشور استفاده کرد افزود: جابجایی کالا توسط شبکه ریلی در مقایسه با جابه جایی کالا در جاده ، 40درصد کاهش دارد.

درویش زاده همچنین با اشاره به سهم کم ترانزیت کالا از طریق شبکه ریلی به بندر امام اظهار کرد: هنوز از این ظرفیت ها برای افزایش درآمد ارزی کشور و تقویت اقتصاد مقاومتی استفاده نشده است.

دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز چندی پیش بر افزایش سهم جابه جایی کالااز بندر امام توسط شبکه ریلی تاکید کرد و گفت:جابه جایی کالا توسط راه آهن از مصداق های عینی اقتصادی مقاومتی است.  

مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به برنامه شرکت راه آهن برای احداث خط آهن شلمچه - خرمشهر – شادگان  - بندر امام با مشارکت منطقه آزاد اروند گفت: عملیات اجرایی این طرح امسال شروع می شود.

وی هزینه اجرای این خط آهن به طول 140کیلومتر را حدود 150میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح تا دو سال آینده امکان ترانزیت کالا از عراق به بندر امام فراهم می شود.

درویش زاده افزود: با احداث این خط آهن ، یکی از آرزوهای دیرینه ساکنان جنوبی خوزستان محقق می شود.

هم اکنون بنادر خرمشهر و امام به شبکه ریلی کشور متصل است.

برچسب ها: بندر امام
ارسال نظرات
آخرین اخبار