۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

لنج‌های صیادی بوشهر به سامانه کنترل آنلاین مجهز می‌شود

کارشناس مسئول صید شیلات بوشهر گفت:به زودی کلیه شناورهای صید سنتی استان بوشهر لنج صیادی به سیستم ردیاب ماهواره ای تجهیز خواهند شد..
کد خبر: ۸۰۸۴۵

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سید عزیر مهدوی از ظرفیت بالای استان بوشهر به صید و صیادی خبرداد و اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن طولانی ترین مرز دریایی با خلیج فارس ظرفیت مهمی برای صید و صیادی فراهم کرده است.

وی از تجهیز لنج‌های صیادی به  سامانه کنترل آنلاین خبرداد و بیان کرد: به زودی کلیه شناورهای صید سنتی استان بوشهر به سیستم ردیاب ماهواره ای تجهیز خواهند شد. 

کارشناس مسئول صید شیلات بوشهر افزود: هم اکنون امکان تجهیز این شناورها به دوروش تلفن همراه وماهواره ای فراهم شده که سیستم اول تا محدوده 30 کیلومتردوراز ساحل را پوشش می دهد وبه صورت نیمه آنلاین است .

مهدوی تصریح کرد: درسیستم ماهواره ای ارتباط و ردیابی شناوربه صورت آنلاین ودرکلیه محدوده های آبی انجام می شود .

وی  خاطر نشان کرد:  مقدمات این کارفراهم شده وانتظار می رود با مشارکت مالکین این شناورها مراحل نصب این سیستم به زودی آغازشود .

مهدوی اظهار داشت : نصب این سیستم به امنیت دریانوردی کمک شایانی می کند ومدیریت بهتر فعالیت های صیادی را تحقق می بخشد .

کارشناس مسئول صید شیلات بوشهر با بیان اینکه این سامانه کاهش عبوراز مرزهای آبی را در پی دارد افزود: بیش از 500 شناور صیادی سنتی در آب های ساحلی استان بوشهر به صید می پردازند وفقدان این تجهیزات درزمان حادثه امکان ردیابی وکمک به آنان را با مشکل مواجه ساخته است .

ارسال نظرات
آخرین اخبار