۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

سرمایه گذاری بندری ژاپن در اقیانوس هند

سرمایه گذاری بندری ژاپن در اقیانوس هند
دولت ژاپن فعالیت خود را با بخش بندری هند به منظور توسعه بنادر این کشور آغاز می کند.
کد خبر: ۸۰۸۴۳
به گزارش گروه بین الملل مانا، ژاپن با اعطای وام به هند قصد همکاری و توسعه سه بندر میانمار، سری لانکا و بنگلادش را به عنوان بخشی از برنامه نخست وزیر ژاپن مبنی بر «استراتژی تجارت آزاد و باز هند و پاسفیک» با هدف ایمنی در خطوط ارتباطی آسیا و آفریقا از طریق خاورمیانه را دارد.
بر اساس این گزارش، سه منطقه ای که توسعه بندری در آنها انجام خواهد شد عبارتند از: منطقه Dawei در جنوب شرقی میانمار، Trincomalee در سری لانکای شمالی و Metarbari در جنوب شرقی بنگلادش که تاکنون توسعه ای در آنها انجام نشده است.
این گزارش ادامه داد: ژاپن، میانمار و تایلند مشترکا یک بندر جدید در Dawei خواهند ساخت که انتظار می رود ارزش آن یک میلیارد و 800 میلیون دلار باشد. افزون بر آن، یک منطقه اقتصادی ویژه در کنار بندر جدید و یک بزرگراه بین بانکوگ و Dawei ساخته می شود. 
ژاپی، سری لانکا و هند نیز بندر نسبتا کوچکی در Trincomalee را توسعه خواهند داد تا شناورهای بزرگ با سایز استاندارد قادر به پهلوگیری در آن باشند. ارزش این پروژه چیزی حدود 10 تا 13 میلیارد یوان برآورد شده است. منطقه Trincomalee  واقع در شمال شرقی ساحل سری لانکاست که متاسفانه به موجب سالها جنگ دور از پیشرفت بوده است. مقامات بندری پیش از این تلاش کردند تا این منطقه را به یکی از بهترین مناطق برای لنگراندازی شناورها و پس از سال 2008 میلادی تبدیل کنند.
در همین راستا، بندر جدید در Matarbari ساخته واقع در بنگلادش ساخته خواهد شد که می تواند بیش از نیمی از حجم بار بنگلادش را مدیریت کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار