۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

تعدیل هزینه مضاعف سوخت از سوی سه غول کشتیرانی

تعدیل هزینه مضاعف سوخت از سوی سه غول کشتیرانی
خطوط کشتیرانی مرسک و CMA CGM فرانسه به منظور مقابله با تاثیر افزایش قیمت ها به کشتیرانی MSC سوئیس پیوستند.
کد خبر: ۸۰۸۴۲

به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از آلفالاینر، دو غول حمل و نقل کانتینری موسوم به مرسک و CMA CGM با هدف مقابله با تاثیر افزایش قیمت ها به کشتیرانی MSC سوئیس پیوستند و با انتشار بیانیه ایی نرخ تعدیل هزینه مضاعف سوخت را برای اعمال شدن در 45.1 درصد از ظرفیت خطوط بازار کشتیرانی مطرح کردند.
مرسک ضمن انتشار بیانیه خود خاطرنشان کرد: قیمت های سوخت بانکر در اروپا به بالاترین سطح خود از سال 2014 میلادی رسیده و به ازای هر تن 440 دلار ثبت شده است. این قیمت بیش از 20 درصد از آنچه در آغاز سال جاری میلادی بود، افزایش یافته و این جهش ناگهانی بدان معناست که دیگر امکان آن وجود ندارد تا هزینه های سوخت را از طریق عوامل تعدیل ساز سوخت کنترل کنیم و بهبود بخشیم.
تعدیل هزینه مضاعف سوخت (BRS) در تمامی مسیرهای تجاری به جز صادرات چین اعمال خواهد شد و از نخستین روز ژوئن برای خطوط تجاری نامنظم و از یک جولای برای مسیرهای تجاری منظم اجرایی می شود. BRS به ازای هر TEU حدود 60 دلار، 50 یورو و 45 پوند، برای کانتینربرهای 45 فوتی، 120 دلار، 100 یورو و 90 پوند خواهد بود. افزون بر آن میزان BRS در شناورهای یخچال دار به 90 دلار، 75 یورو و 65 پوند می رسد و به ازای هر FEU  حدود 180 دلار، 150 یورو و 130 پوند برآورد شده است.
سومین خط بزرگ کانتینری فرانسه اعلام کرد: نرخ های BRS  برای مقابله با افزایش هزینه سوخت بانکر اعمال می شود و میزان آن برای کانتینرهای خشک به ازای هرTEU  حدود 55 دلار و 45 یورو و برای کانتینرهای یخچالی 85 دلار و 70 یورو است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار