۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

صادرات غیر نفتی از گمرکات گیلان 84 درصد رشد داشت

ناظر گمرکات استان گیلان از رشد 84 درصدی صادرات غیر نفتی به میزان 169 هزار و 105 تن از ابتدای سال جاری از طریق گمرکات استان گیلان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۸۳۶

ابوالقاسم یوسفی نژاد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طی دو ماهه نخست امسال، 169 هزار و 105 تن کالا از طریق گمرکات استان گیلان صادر شده است.

ناظر گمرکات استان گیلان ادامه داد: کالاهای صادر شده  شامل انواع محصولات معدنی، محصولات نباتی، سبزیجات، میوه، محصولات معدنی و مصنوعات آن، شیشه و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی، محصولات نساجی و محصولات پلاستیکی بوده است.

به گفته مدیر کل گمرک بندر انزلی، کالاهای مذکور به کشورهای روسیه، آذربایجان، اوکراین ، عراق، قزاقستان، افغانستان ،گرجستان، و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

این مقام مسئول در استان گیلان بیان داشت: میزان صادرات انجام شده از ابتدای سال جاری تا کنون از طریق گمرکات استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی 132 درصد و به لحاظ ارزش دلاری 84 درصد افزایش را نشان می دهد.

یوسفی نژاد بیان داشت: در این میان گمرک آستارا بیشترین میزان افزایش صادرات را در میان گمرکات استان به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه گفته های خود از واردات 263 هزار و 848 تن کالا به ارزش 127 میلیون و 478 هزار و 794 دلار طی دو ماهه نخست امسال از طریق گمرکات استان گیلان خبر داد.

ناظر گمرکات استان گیلان خاطرنشان ساخت: کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان گیلان طی مدت مذکور شامل آهن آلات و ماشين آلات صنعتي،  لوازم برقي و قطعات آن چوب و تخته، انواع غلات و ساير محصولات شيميايي و ... بوده است.

وی یادآور شد: کالاهای مذکور از ابتدای سال جاری تا کنون از کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربايجان، گرجستان، ژاپن، تركيه و.... به استان گیلان  وارد شده است.

به گفته مدیر کل گمرک بندر انزلی، واردات انجام شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 19 درصد کاهش و به لحاظ ارزش دلاری33 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی همچنین از ترانزیت 356 هزار و 35 تن کالا به ارزش 49 میلیون و 225 هزار و 369 دلار از طریق گمرکات استان گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

یوسفی نژاد، تاکید کرد: آمار مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 16درصد کاهش و به لحاظ ارزش دلاری 26درصد افزایش را نشان می دهد.

وی اذعان داشت: ترانزیت خارجی انجام شده از مبدا کشورهای روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و اکراین به مقصد کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، قرقیزستان، مناطق آزاد و ... ترانزیت انجام گرفته است.

این مقام مسئول در استان گیلان بیان داشت: عمده کالاهای ترانزیت شده از گمركات گيلان شامل سوخت، آهن آلات، چوب، تخته خودرو و ماشین آلات صنعتی والبسه و سایر محصولات شیمیایی بوده است.

ناظر گمرکات استان گیلان تصریح کرد: همچنین در دو ماهه نخست امسال 921 هزار و 56 نفر از طریق گمرکات گیلان به کشور وارد و 80 هزار و 697 نفر از کشور خارج شده اند.

به گفته وی، این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزایش از لحاظ مسافر ورودی و 29 درصد افزایش از لحاظ مسافرین خروجی را نشان می دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار