۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

صید کم‌سابقه یال اسبی توسط صیادان پارسیانی

صید کم‌سابقه یال اسبی توسط صیادان پارسیانی
رئيس شيلات شهرستان پارسيان از صيد بالغ بر ٥٠تن ماهي يال اسبي توسط شناورهاي قايق صيادي و به روش صید با قلاب در كمتر از ٢٤ساعت خبر داد.
کد خبر: ۸۰۸۲۱

به گزارش مانا، احمد پاسلار با بيان اينكه شناورهاي قايق در صيدگاه لاوان موفق به صيد اين ميزان ماهي يال اسبي شده‌اند اظهار کرد: از ابتداي سال ٩٧صيد ماهيان يال اسبي در شهرستان پارسيان روند بسيار خوبي داشته است.

وي با اشاره به اینکه اين ميزات صيد با حدود ١٢٠فروند شناور قايق و ٣٦٠نفر صياد صورت گرفته است، افزود: وجود ذخایر قابل توجه یال اسبی در آبهای هرمزگان ارزش صادراتی و ارزآوری قابل توجه آن هدفمند کردن صید ترال در جهت کاهش صید ضمنی اختصاصی کردن صید یال اسبی و همچنین ایجاد اشتغال در منطقه را از مهمترین دلایل صید این گونه است.

گفتني است، ماهی یال اسبی جزو ماهی‌های با ارزش اقتصادی در آبهای خلیج‌فارس و دریای عمان است كه به علت نداشتن فلس، مصرف داخلی ندارد و به منظور استفاده صنعتی و خوراکی به کشورهای چین، کره، ژاپن و دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا صادر می‌شود.

ارسال نظرات

نظرات کاربران

امیر Iran, Islamic Republic of ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۹
0
3
یکی از دوستان امسال فرودین ۹۸ مهمان یکی از روستاهای پارسیان بود. ایشان همراه با صیادان با یک قایق موتری برای صید اسبك رفته بودند . صیادان از میزان صید زیاد این ماهی بسیار خوشحال بودند و می گفتند هر قایق یک شب حداقل ٣ تا ۴ میلیون صید داره . اما اگاه هم بودند که الان فصل تخم ریزی این ماهی ها هست ولی چون سایرین صید می کردند انها هم مجبور بودند. و جالب اینکه می گفتند پارسال در هر بار ۳۰۰ کیلو ولی امسال ۱۰۰ کیلو صید می کنیم که ناشی از کاهش ذخایر ماهی است.و اذعان داشتند چون این صید در زمان تخم ریزی این ماهی انجام می شود این چنین شده .و هیچ کس پی گیر این قضیه صید نیست .با وجود این همه دانشکده و استاد و دانشجوی شیلات.
آخرین اخبار