۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

کره بانکرینگ LNG خود را تقویت می کند

کره بانکرینگ LNG خود را تقویت می کند
کره جنوبی از آغاز به کار پروژه‌ای خبر داد که به موجب آن توسعه تکنولوژی بانکرینگ LNG در این کشور انجام خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۷۹۷
به گزارش گروه بین الملل مانا و به دنبال رشد تقاضا در بازار برای سوخت دریایی LNG، کره جنوبی تصمیم دارد طرح توسعه‌ای مبنی بر استفاده حداکثری و بهینه از تکنولوژی‌های موجود را برای ارتقا بانکرینگ خود اجرایی کند.
بر اساس این گزارش و به موجب قوانین زیست محیطیِ مصوب سازمان بین المللی دریانوردی که قرار است در سال ۲۰۲۰ میلادی به مرحله اجرا درآید، وزارت اقیانوس و شیلات کره جنوبی یک سرمایه گذاری سه ملیارد دلاری (کره) بر پروژۀ توسعه‌ای بانکرینگ انجام می‌دهد. 
در همین راستا، پیش بینی می‌شود ۵۰ نفر از متخصصان و کارشناسان در پروژۀ توسعه‌ای که مدیریت اجرایی آن بر عهده موسسه تحقیقاتی شناور‌ها و مهندسی اقیانوس و موسسه تحقیقاتی تجهیرات دریاییِ کره است، حضور به هم رسانند.
بر همین اساس، وزارت اقیانوس و شیلات کره جنوبی اعلام کرد: بانکرینگ LNG صنعت نسبتا نوپایی است و کره جنوبی قصد دارد بنیادی‌ترین نقش را در این میان بر عهده بگیرد.
پروژه مذکور مطالعه خود را صرف توسعه سیستم‌های بانکرینگ LNG برای شناور‌هایی خواهد کرد که در سواحل و بنادر Ulsan و Busan به عنوان مکان‌های اولیه مجهز به تاسیسات بانکرینگ پهلو می‌گیرند. از این رو، کره نخستین شناور با سوخت LNG خود را در آگوست سال جاری میلادی سفارش می‌دهد. این شناور ظرفیت حمل ۲۰۰ هزار میلیون تن بار فله را دارد که ترانزیت آن در مسیر کره جنوبی-استرالیا انجام می‌شود.
افزون بر آن، دولت از تدوین برنامه‌هایی مبنی بر ایجاد محرک‌های لازم در صنعت به منظور استفاده از سوخت LNG برای شناور‌ها و از طریق کمک مالی ۱۰ درصدی به شناورداران برای جایگزینی شناور‌های قدیمی با شناور‌های مجهز به سوخت LNG خبر داده است.
برچسب ها: کره LNG
ارسال نظرات
آخرین اخبار