۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

سرعت اوراق شناورها در ماه رمضان کند می شود

سرعت اوراق شناورها در ماه رمضان کند می شود
اوراق شناور‌ها و فروش آن‌ها به یارد‌های اوراق آسیای شرقی در ماه جاری و آتی به موجب تعطیلی مذهبی رمضان سرعت کمتری به خود می‌گیرد. 
کد خبر: ۸۰۷۹۶
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از کلارکسونز، با آغاز ماه مبارک رمضان انتظار می‌رود به دنبال کاهش فعالیت در اسکله و افت تولید یارد‌های بازیافت و اوراق، صنعت اوراق با سرعت کندتری به فعالیت خود ادامه دهد. 
بر اساس این گزارش و پیش از آغاز ماه رمضان بازار شاهد افزایش و بهبود فعالیت یارد‌های اوراق بود و خریداران تمایل بسیار مثبتی برای خرید و مالکان برای فروش داشتند. 

نرخ اوراق خشک
سرعت اوراق شناورها کند می شود//

نرخ اوراق خیس
سرعت اوراق شناورها کند می شود//
 کلارکسونز در ادامه این گزارش گفت: این وقفه زمانی می‌تواند به نفع بازار باشد چراکه میزان تناژ رزرو شده و موجودی حاضر پیش از این ثبت شده بود و انتظار می‌رود تناژ بیشتری پس از اتمام ماه رمضان روانه یارد‌های اوراق شود. به عنوان مثال در پاکستان، ۱۵ فروند تانکر غول پیکر به یارد‌های بازیافت محلی و از زمانی که مقامات مجوز واردات تانکر‌های شیمیایی را صادر کردند، فروخته شد. این درحالی است که برآورد‌ها و محاسبات خبر از رزرو ۷۰۰ هزار تنی ذخایر موجود می‌دهد. بازار محلی در پاکستان پایدار است، اما انتظار می‌رود با پایین آمدن ارزش روپیه تمایل خریداران برای تناژ بیشتر بالا رود. با در نظرگرفتن بودجه پایین در ماه آوریل، بازار شاهد تاثیر حقوق گمرگی بیشتر بوده و بنابراین از تاریخ یک جولای شایعاتی در خصوص میزان مالیات فروش در اوراق شناور‌ها به گوش خواهد رسید. 

میزان اوراق فله خشک بر حسب سایز در سال ۲۰۱۸ میلادی
سرعت اوراق شناورها کند می شود//
میزان اوراق تانکر بر حسب سایز در سال ۲۰۱۸ میلادی 
سرعت اوراق شناورها کند می شود//
 
در گزارشی جداگانه، شرکت کارگزاری Allied نوشت: به نظر می‌رسد بازار در هفته‌ای که گذشت یک گام به ویژه در شبه قاره هند به عقب برداشت به گونه‌ای که قیمت‌ها با افزایش نسبی همراه شد. در حال حاضر، خرید شناور‌ها از سوی کارگزار‌های پاکستانی نسبتاً بالاست، اما پیش بینی می‌شود نواحی باقی مانده اصلی یارد اوراق داشته باشد چراکه چین وارد بازار رقابت شده است. در همین حال، ترکیه نیز قیمت‌ها را افزایش داده که علت آن چالش‌های حاکم در منطقه برای تبادل ارز خارجی است.
در ادامه این گزارش، بزرگترین خریدار نقد جهان موسوم به GMS گفت: تعداد شناور‌های اوراقی در بخش تانکر که در سال جاری میلادی و تاکنون به فروش رسیده است به ۳۰ فروند VLCC اختصاص یافت. همزمان با ورود دو کشور بنگلادش و پاکستان به ماه رمضان و نیز نزدیک شدن به فصل تابستان در مجموع شاهد کندیِ سرعت اوراق در سطح جهانی خواهیم بود.
 شهر Chittagong در پاکستان ماه گذشته تعداد زیادی شناور دریافت کرد که آن را به نقطه اشباع رساند چراکه نرخ‌ها به شدت افت کرده بود و به ۴۰۰ دلار در ازای LDT رسید.
برچسب ها: اوراق شناور
ارسال نظرات
آخرین اخبار