۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
امروز انجام شد:

امضاء دو قرارداد و تفاهم نامه برای توسعه بندر چابهار

امضاء دو قرارداد و تفاهم نامه برای توسعه بندر چابهار
قرارداد و تفاهم نامه دو پروژه بزرگ بندری و تولیدی در بندر چابهار امروز امضاء شد.
کد خبر: ۸۰۷۹۳
به گزارش خبرنگار مانا، در مراسم امضاء این قرارداد و تفاهم نامه که با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل سازمان ایمیدرو، استاندار سیستان و بلوچستان و نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، مدیرعامل سازمان بنادر  با بیان اینکه با افتتاح فاز اول توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در آذرماه سال گذشته ظرفیت این بندر از دو و نیم میلیون تن به هشت میلیون تن ارتقاء یافته است، خاطر نشان کرد: نمی خواهیم بندر چابهار تنها محلی برای تخلیه و بارگیری کالا باشد، بنابراین این بندر برای تبدیل شدن به یک بندر نسل سوم آماده می‌شود.
محمد راستاد با اشاره به تفاهم نامه و قراردادی که امروز به امضای طرفین رسید این دو قرارداد را در راستای توسعه هر چه بیشتر شهید بهشتی چابهار دانست و در شرح آن‌ها گفت: امروز قرارداد احداث ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی با رویکرد صادرات محور با بخش خصوصی امضا می‌شود که ارزش آن برابر با ۲۸۰ میلیارد تومان است.
وی ظرفیت این طرح را ۱۵ میلیون تن مواد معدنی در سال اعلام کرد و افزود: با احداث این ترمینال ۷۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۷۵ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت خواهند شد.
به گفته راستاد زمین مورد نیاز این پروژه ۱۳ هکتار خواهد بود که بخشی از آن از دریا استحصال می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در توضیح تفاهم‌نامه اظهار داشت: این تفاهم نامه قرار است به قرارداد احداث کارخانه تصفیه شکر در بندر چابهار منتج شود.
راستاد با اعلام اینکه این کارخانه با سرمایه گذاری ۱۲۴ میلیارد تومانی بخش خصوصی احداث خواهد شد، خاطر نشان ساخت: ظرفیت کارخانه تصفیه شکر ۱۵۰ هزار تن است که در زمینی به مساحت ۵ هکتار در قالب قرارداد طولانی مدت ۴۰ ساله احداث و به بهره برداری می‌رسد.
این مقام مسئول در این میان اشاره‌ای نیز به پروژه سرمایه گذاری شرکت IPGL هند در بخش تجهیزات بندر چابهار داشت و در این باره گفت: این پروژه ۸۵ میلیون دلاری نیز در سال جاری در قالب قرارداد BOT و ۱۰ ساله به بهره برداری خواهد رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار