۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

اشتهای شناورداران در ثبت سفارشات جدید رو به افزایش است

اشتهای شناورداران در ثبت سفارشات جدید رو به افزایش است
همزمان با نزدیک شدن به فصل تابستان، اشتهای مالکان برای ثبت سفارش های جدید در بازار کشتیرانی روبه فزونی گزارش شده است.
کد خبر: ۸۰۷۹۲
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از شرکت کارگزاری Allied، در هفته جاری و در مقایسه با هفته گذشته بازار شاهد افت فعالیت شناورها خواهد بود. این درحالی است که با نزدیک شدن به فصل تابستان، انتظار می رود تمایل شناورداران برای ثبت سفارش شناورهای جدید افزایش یابد.
بر اساس این گزارش و با توجه به بررسی های صورت گرفته طی هفته گذشته در بازار ساخت شناورهای جدید، ثبت تنها یک فروند شناور در بخش فله خشک به چشم می خورد. این درحالی است که با توجه به افزایش تدریجی قیمت ها در بازار انتظار می رود فعالیت مالکان در کشتیرانی رنگ تازه ای به خود بگیرد. افزون بر آن و علی رغم وضعیت حاکم در بخش نرخ حمل و نقل و نرخ معامله شناورهای دست دوم، به نظر می رسد میزان فعالیت در بخش تانکر پایداری مشخصی را دنبال می کند. در این حوزه، برخلاف آنکه نرخ حمل و نقل و معاملات شناورهای دست دوم وضعیت مناسبی ندارند، میزان قراردادها در مقایسه با بخش های دیگر بیشتر است.

نرخ سفارش ساخت شناورهای جدید فله خشک 
افزایش اشتهای شناورداران در ثبت سفارش جدید

نرخ سفارش ساخت شناورهای جدید تانکر
افزایش اشتهای شناورداران در ثبت سفارش جدید

کلارکسونز نیز در این باره و در گزارشی جداگانه نوشت: در بخش تانکر، شرکت Hunter Tanker تعداد شناورهای VLCC به ظرفیت 300 هزار DWT را با ثبت سفارش در شرکت مهندسی و کشتی سازی دوو کره جنوبی ارتقا می دهد.
در این میان و درحالی که دفتر سفارش بخش های دیگر خالی است، یک فروند شناور مسافری کروز نیز سفارش داده شد که قرار است شرکت کشتی سازی Fincanteri آن را بسازد. ظرفیت این شناور 40.700 GT و جابه جایی 596 مسافر است و در چهار ماه پایانی سال 2021 میلادی تحویل داده می شود.
 
فروش شناورهای فله خشک بر اساس سایز در سال 2018 میلادی
افزایش اشتهای شناورداران در ثبت سفارش جدید
 
فروش تانکر بر اساس سایز در سال 2018 میلادی
افزایش اشتهای شناورداران در ثبت سفارش جدید

شرکت کارگزاری Allied در ادامه این گزارش ضمن به اشاره به بازار خرید و فروش گفت: در بخش فله خشک، شناورهای بسیاری مورد معامله قرار گرفتند که یکی از علل آن می تواند بهبود و افزایش نسبی نرخ حمل و نقل بار باشد. در بخش تانکر نیز تعداد شناورهایی که خرید و فروش بود رقم قابل توجهی را به خود اختصاص داد.
در مقابل و در حقیقت، بخش های کشتیرانی در حال حاضر تحت فشار هستند و کسب درآمد در بازارهای کنونی کار چندان ساده ای نیست.
در همین راستا، سایت متخصص ارزیابی شناورها موسوم به VesselsValue در پایان این گزارش نوشت: طی هفته های گذشته ارزش بازار تانکر روال ثابتی را در پیش گرفت.
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار