۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر درانتظار مجوزهای زیست محیطی

فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر درانتظار مجوزهای زیست محیطی
نماینده ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی بندر ماهشهر پس ازصدور مجوزهای زیست محیطی شروع می شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۷۸۱

علی گلمرادی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: پس رایزنی های زیاد با وزیر نفت و موافقت وی با شروع عملیات اجرایی این طرح بزرگ ملی ، طرح به سازمان حفاظت محیط زیست رفته تا مجوزهای زیست محیطی آن صادر شود.

وی گفت: با راه اندازی فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی بندر ماهشهر 10هزار نفر مشغول به کار می شوند و امکان تولید و صادرات 10میلیون تن محصولات پتروشیمی فراهم می شود.

نماینده ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های توسعه صنعت پتروشیمی در ماهشهر افزود:دسترسی به دریا و ارزش افزوده بالای تولید محصولات پتروشیمی از مزیت های توسعه صنعت پتروشیمی در این منطقه است.

گلمرادی همچنین از صدور مجوز ساخت شهرک انرژی ماهشهر خبر داد و افزود: احداث این شهرک می تواند برای 15هزار نفر شغل ایجاد کند.

وی گفت: هم اکنون مطالعات ساخت شهرک انرژی توسط استانداری در حال انجام است و با اهتمام استاندار خوزستان عملیات اجرایی شهرک انرژی در این بندر به زودی شروع می شود.

این نماینده مجلس، بیکاری در مناطق ماهشهر و هندیجان را نگران کننده خواند و افزود: این دو منطقه ظرفیت های زیادی برای اشتغال زایی دارند و تاکنون اقدام اساسی برای اجرای طرح های بزرگ انجام نشده است.

گلمرادی توسعه کشتیرانی و صنایع دریایی ، گردشگری ، صید و صیادی و آبزی پروری را از طرفیت های ماهشهر و هندیجان بیان کرد و خواستار بهره گیری از این ظرفیت ها از طریق جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی شد.

برچسب ها: بندر ماهشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار