۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
از امشب و به مدت پنج شب انجام می شود:

معرفی جاذبه های توریستی سواحل عمان در برج میلاد

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان بلوچستان گفت: از امشب اول خرداد ماه به مدت پنج شب، شب های فرهنگی سیستان و بلوچستان با هدف معرفی جاذبه های گردشگری این استان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۷۷۸

علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: شب های فرهنگی استان سیستان و بلوچستان از امشب اول خرداد ماه تا پنجم ماه جاری در برج میلاد برگزار خواهد شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، بیان داشت: این امر در راستای معرفی جاذبه های گردشگری استان و با هدف جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی به این استان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان ساخت: برنامه‌هایی ازجمله معرفی فرهنگ رمضان در سیستان‌ و بلوچستان، اجرای موسیقی محلی، معرفی آیین‌های محلی، پخت غذاهای سنتی و نمایش ظرفیت‌های متنوع گردشگری استان ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این جشنواره است.

جلال زایی همچنین  از  رونمایی قرآنی که صفحات آن به ارتفاع برج میلاد است و بزرگترین دفتر جهان با ۱۲۴هزار صلوات، همزمان با شب‌های فرهنگی سیستان ‌و بلوچستان خبر داد.

به گفته مدیر کل اداراه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، برگزاری نشست‌های تخصصی با گروه‌های مرجع گردشگری ایران ازجمله مدیران دفاتر خدمات هوایی و جهانگردی، راهنمایان و فعالان گردشگری ایران نیز در این شب‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته، تجلیل از مفاخر و مشاهیر ملی استان، شاهنامه‌خوانی، نقاله‌خوانی، شعرخوانی، حضور انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان استان در کنار حضور اقوام سیستانی و بلوچ از جلوه‌های دیگر شب‌های فرهنگی سیستان ‌و بلوچستان است.

این مقام مسئول در استان سیستان ‌و بلوچستان یادآور شد: اجرای زنده موسیقی محلی، معرفی غذاها و شیرینی‌های سنتی، اجرای ورزش‌های بومی و محلی با هدف آشنایی با ورزش‌های سنتی استان، اجرای زنده سفال و حصیر و هنرهای سنتی سیستان‌وبلوچستان ازسوی استادان اهل‌فن از دیگر برنامه‌های این جشنواره در برج میلاد است.

جلال زایی با تاکید بر اینکه این جشنواره با شعار سیستان ‌و بلوچستان گوهر ناشناخته ایران، برگزار می شود، بیان داشت: با توجه به اینکه بخش جنوبی استان به طور کامل ساحلی است و از پتانسیل بالایی در زمینه توریسم دریایی برخوردار است؛ لذا یکی از مهمترین برنامه های جشنواره معرفی جاذبه های توریسم دریایی در نوار ساحلی دریای عمان است.

مدیر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان‌وبلوچستان هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ظرفیت‌های ناشناخته استان اعلام کرد و افزود: تغییر نگاه ملی نسبت به استان باعث توزیع گردشگر در طول سال و ایجاد انگیزه برای افزایش سفر، سرمایه‌گذاری و در نهایت رشد و توسعه استان است.

به گفته وی، با وجود جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی سیستان‌وبلوچستان آنطور که باید و شاید مواریث تاریخی فرهنگی استان شناخته نشده است، از این‌رو برگزاری این جشنواره به‌منظور معرفی ظرفیت‌های و توانمندی‌های گردشگری استان انجام خواهد شد.

جلال‌زایی افزود: با توجه به اینکه محصول گردشگری استان فرهنگ است رویکرد ما در این شب‌های فرهنگی بیشتر رویکرد فرهنگی خواهد بود بنابراین به‌طور متوسط روزانه ۱۰  برنامه فرهنگی‌هنری ازسوی هنرمندان سیستانی و بلوچ در این جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار