۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰

توان عملیاتی بندر هامبورگ افت کرد

توان عملیاتی بندر هامبورگ افت کرد
بندر هامبورگ آلمان طی سه ماه نخست سال جاری میلادی شاهد افت ۷.۵ درصدی در توان عملیاتی خود بود.
کد خبر: ۸۰۷۶۶
به گزارش گروه بین الملل مانا، توان عملیاتی بندر هامبورگ در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ میلادی به ۳۲.۷ میلیون تن رسید که در مقایسه با رقم ۳۵.۴ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته، افت ۷.۵ درصدی را تجربه کرد.
بر اساس این گزارش، میزان جابه جایی بار در بخش کالای عمومی بسیار قابل توجه بود و دو بخش فله و کانتینری به ترتیب عملکرد نزولی و پایداری را در مدت زمان مذکور از خود برجای گذاشتند. افزون بر آن، میزان جابه جایی در خدمات حمل و نقل کانتینری از طریق ریل رشد مثبتی داشت. در این میان، توان عملیاتی کالای عمومی به ۲۲.۷ میلیون تن رسید که خبر از افت ۱.۸ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته می‌دهد. همچنین، حجم جابه جایی بار فله با کاهش ۱۸.۲ درصدی روبه رو شد و به ۱۰ میلیون تن رسید. 
این گزارش ضمن اشاره به میزان جابه جایی بار عمومی قراردادی ادامه داد: توان عملیاتی در این بخش با افزایش ۱۴.۳ درصدی به ۳۷۰ هزار تن در سه ماه نخست سال جاری میلادی رسید و از چهار ماه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون روندی صعودی دارد.
میزان جابه جایی کانتینری نیز در این میان و در سه ماه ابتدای سال جاری به ۲.۲ میلیون TEU رسید که کاهش ناچیز ۱.۹ درصدی و پایداری آن را نشان می‌دهد. این در حالی است که میزان کانتینر‌های بارگیری شده در مجموع و در تجارت دریابرد مثبت بود و به ۱.۹ میلیون TEU رسید و رشد ۰.۷ درصدی را پشت سر گذاشت. در مقابل، مدیریت کانتینر‌های خالی افت ۱۸ درصدی داشت و حجم جابه جایی آن‌ها در بندر هامبورگ به ۲۵۲ هزار TEU رسید.
در همین راستا، مدیر بازاریابی بندر هامبورگ گفت: نگاهی به روند حاکم در سه ماه نخست در بخش مدیریت بارگیری کانتینر و کانتینر‌های خالی نشان می‌دهد که بندر هامبورگ از یک سو تمایل بسیاری برای جذب شناور‌ها و به دنبال آن بار دارد و از سوی دیگر درصدد کاهش تعداد کانتیر‌های خالی و بیکار است.
در مسیر‌های اصلی تجارت دریایی، خدمات کانتینری بندر هامبورگ در کرانه شرقی آمریکای شمالی، اروپای شرقی، هند و پاکستان روالی نزولی را در پیش گرفته است. با این حال عملکرد کانتینری در مسیر‌های آسیای شرقی، کرانه شرقی آمریکای جنوبی، کرانه غربی آمریکای شمالی و آفریقای غربی و شمالی طی سه ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از بهبود نسبی برخوردار شد.
مدیر بازاریابی بندر هامبورگ در پایان این گزارش افزود: چین مهمترین شریک تجاری هامبورگ است چرا که همکاری دو کشور موجب شد تا ترافیک کانتینری رشد ۴.۵ درصدی را تجربه کند. در این میان رشد پایدار در ارائه خدمات کانتینری به برزیل و سوئد به ترتیب ۳۷.۷ و ۳۸.۵ درصد اعلام شد. همچنین، توسعه خدمات خطی بین هامبورگ و کشور‌های مذکور یکی از دلایل رشد مثبت و حاکم در عملکرد آن است.
برچسب ها: بندر هامبورگ افت
ارسال نظرات
آخرین اخبار