۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

صید 48هزار تن ماهی در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: 48هزار تن انواع ماهیان دریایی، سال گذشته در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۷۶۴

دکتر نبی الله خون میرزایی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این میزان صید در مقایسه با سال 95افزایش نشان نمی دهد.

وی با بیان اینکه نظارت بر صید در صیدگاههای منطقه به منظور صیانت از ذخایر آبزیان و جلوگیری از نابودی گونه های ماهیان باارزش از اولویت اصلی صید در سال جاری است افزود: در کنار این اولویت ، از سنگین شدن بیشتر ناوگان صید و صیادی خوزستان نیز جلوگیری می شود.

دکتر خون میرزایی  با بیان اینکه فشار بیش از حد به ذخایر و منابع آبزیان به منظور افزایش صید ، تبعات منفی زیادی به دنبال دارد، افزود: در سه سال اخیر به علت سنگینی ناوگان صید و صیادی خوزستان ، فشار زیادی به منابع و ذخایر آبزیان شمال غرب غرب خلیج فارس آمده است.

مدیرکل شیلات خوزستان توسعه آبزی پروری را جایگزینی مناسب برای صید و صیادی دریایی در مناطق ساخلی خوزستان بیان کرد.

شایان ذکر است، حدود سه هزار شناور و قایق صیادی در ناوگان صید و صیادی خوزستان فعال هستند و معیشت بیش از 50هزار نفر از صید و صیادی تامین می شود.

صید و صیادی پس از نفت ، تجارت ، پتروشیمی ، گاز و کشاورزی مهمترین منبع درآمدی خوزستانی ها به شمار می رود.

قاچاق صید ، صید در زمان ممنوعیت ، استفاده از شیوه های صیدغیرمجاز ، ورود شناورهای خارجی به صیدگاههای سرزمینی ، سنگینی ناوگان صیادی و فعالیت شناورهای غیرمجاز و استفاده از شناورهای سنتی از مهمترین چالش های صید و صیادی در خوزستان است.

در دو دهه اخیر بسیاری از گونه های باارزش آبزیان دریایی در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس از جمله ماهی فصلی "صبور" به علت صید بی رویه در خطر انقراض قطعی قرار دارند.

استان خوزستان هشت بندر و اسکله فعال صیادی دارد.

برچسب ها: صید ماهی صید
ارسال نظرات
آخرین اخبار