۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸

صید حلوا سفید در آبهای بوشهر ممنوع شد

معاون شیلات استان بوشهر گفت: بر اساس اعلام پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور صید ماهی حلوا سفید اول خرداد به مدت 45 روز در آب های استان بوشهر ممنوع است.
کد خبر: ۸۰۷۵۶

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عباس آهنگرمقدم در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در آبهای استان بوشهر اظهار داشت:این ممنوعیت به علت آغاز فصل تخم ریزی و جلوگیری از وارد شدن خسارت‌های جبران ناپذیر این گونه ماهی و حفظ ذخایر آنها صورت گرفته است.

وی افزود: بر این اساس صدور مجوز صید ماهی حلوا سفید، حمل و جابه‌جایی این گونه در آب‌های ساحلی استان‌های خوزستان و بوشهر و تخلیه و جابه‌جایی این گونه در همه بنادر ماهیگیری در این مدت ممنوع خواهد بود.

وی ادامه داد: ماهی حلوا سفید یکی از گونه‌های باارزش اقتصادی است که بهترین راه برای حفاظت از آن ممنوعیت صید در زمان تخم ریزی است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر بیان کرد: تکثیر لارو ماهی حلوا سفید و رهاسازی آن برای بازسازی ذخایر این گونه ارزشمند، کار دشواری است و هنوز راه مطمئنی برای این کار ارائه نشده است.

آهنگر مقدم با اشاره به صید 95 تن ماهی حلوا سفید در سال 95 گفت: میزان صید در سال‌های 87 تا 95، متفاوت بوده و کمترین میزان با 50 تن مربوط به سال 94 بوده و بیشترین میزان به مقدار 114 تن به سال‌های 90 و 91 تعلق داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار