۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

ادامه تلاش ها برای حذف کاغذبازی در صنعت کشتیرانی

ادامه تلاش ها برای حذف کاغذبازی در صنعت کشتیرانی
خطوط کشتیرانی دنیا گام های مهمی در راستای راه اندازی سیستم جابه جایی کارگو بدون نیاز به کاغذبازی اداری برداشته اند.
کد خبر: ۸۰۷۴۴
به گزارش گروه بین الملل مانا گروه کشتیرانی مرسک دانمارک، کشتیرانی APL سنگاپور و مرچنت هیوندایی کره جنوبی به دنبال ساخت سیستم جابه جایی کارگو بدون نیاز به کاغذبازی و تشریفات اداری هستند.
این گزارش ادامه داد: جهانی شدن، پیشرفته ترین شبکه های تجاری به همراه بزرگترین و سریع ترین شناورها، بنادر اتوماتیکی و پایگاه داده های گسترده کامپیوتری که کارگوها را مسیریابی می کند، به ارمغان آورده است.اما همه اینها وابسته به میلیون و میلیون ها اسناد کاغذی است.
کشتیرانی مولر مرسک دانمارک و خطوط کشتیرانی دیگر همکاری را با شرکت های تکنولوژی برای به روز رسانی پیچیده ترین شبکه لجستیکی جهان آغاز کرده اند. نتیجه آن  ایجاد انقلابی در تجارت جهانی و در  مقیاسی که از زمان کانتینری شدن در سال 1960 تاکنون دیده نشده است.
بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری دنیا با همکاری شرکت تکنولوژی چند ملیتی The International Business Machines Corporation )IBM) قادر به مسیر یابی کارگوی خود از طریق استفاده از بلاک چین است.
تعداد زیادی خطوط کشتیرانی و صدها تجارت های مرتبط در سراسر جهان شامل کارخانه ها، بانک ها، بیمه گذاران، کارگزاران و مقامات بندری باید برای رسیدن به یک پروتکل که می تواند همه سیستم های جدید را در درون یک پتلفرم گسترده یکپارچه کند، با یکدیگر همکاری کنند. در صورت موفقیت آمیز بودن، ارائه اسناد یا مدارک که روزها به طول می انجامید در چند دقیقه انجام خواهد گرفت و هزینه جابه جایی کالا در سراسر قاره ها به طور چشم گیری کاهش خواهد یافت.
"راهول کاپور" یک تحلیل گر در بلومبرگ می گوید: این بزرگترین ابداع درصنعت کشتیرانی از زمان کانتینر شدن تاکنون به شمار می آید و به طور قطع شفافیت و کارآیی بیشتری را به ارمغان می آورد. خطوط کشتیرانی کانتینری در حال بیرون آمدن از خلوت خود و آغاز تلاش برای مشارکت در توسعه تکنولوژی پس از مدتی تعلل و تاخیرهستند.
در بسیاری از صنایع دیگر از تانکرهای نفتکش گرفته تا ارز رمز نگاری، بلاک چین نقش کلیدی و اصلی را بر عهده دارد. بلاک چین یک سیستم ثبت اطلاعات و گزارش الکترونیکی است که اجازه می دهد معاملات به طور اتوماتیکی تایید شوند.
نکته مهم اینکه منافع حاصله تنها محدود به صنعت کشتیرانی نمی شود، بلکه بر طبق مجمع جهانی اقتصاد، بهبود ارتباطات و مدیریت مرزی با استفاده از بلاک چین می تواند یک تریلیون دلار را برای تجارت جهانی تولید کند.
در ماه گذشته کشتیرانی APL فرانسه (تحت مالکیت سومین خط کشتیرانی بزرگ دنیا ـ کشتیرانی CMA CGM فرانسه) به همراه چند شرکت دیگر خبر از راه اندازی یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین داد. افزون بر این در سال گذشته کشتیرانی مرچنت هیوندایی کره جنوبی نیز در همین مسیر گام هایی را برداشت.
این گزارش در پایان نوشت:کثرت مراحل کاغذی صنعت کشتیرانی را عقب تر از بقیه صنایع در مسیر حرکت به سمت فرم های الکتریکی نگاه داشته است. تنوع زبان های مختلف، قوانین و سازمان هایی درگیر در جابه جایی کارگو روند استانداردسازی را کند کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار