۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
سخنگوی شرکت ملی نفتکش در گفتگو با مانا:

عملیات غواصی سانچی با تاخیر انجام می شود

سخنگوی شرکت ملی نفتکش گفت: عملیات غواصی برای تفحص پیکر شهدای نفتکش سانچی به زودی آغاز می شود.
کد خبر: ۸۰۷۴۳
کاپیتان محسن بهرامی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه به دلیل اختلافات مرزی و حاکمیتی دو دولت چین و ژاپن در دریای چین شرقی عملیات غواصی مغروقه سانچی با تاخیر روبرو شد، تصریح کرد: این اختلاف ها هم اکنون رفع شده و به زودی عملیات غواصی مغروقه سانچی آغاز می شود.
وی با تاکید بر اینکه از سمت شرکت ملی نفتکش ایران تفحص پیکر شهدای نفتکش سانچی تنها اولویت برای انجام عملیات غواصی است، افزود: چینی ها قصد دارند طی این عملیات به بی خطر سازی مغروقه نسبت به ایجاد آلودگی های احتمالی زیست محیطی اقدام کنند.
بهرامی در ادامه با اعلام اینکه طی روزهای اخیر روبات جستجوگر دیگری برای بررسی بیشتر به عمق آب فرستاده شده، اظهار داشت: این ربات حجم بالایی از اطلاعات از آخرین وضعیت مغروقه را به سطح آب آورده که هم اکنون این اطلاعات برای بررسی بیشتر به سمت خشکی ارسال شده است.
سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اقدامات اخیر دولت آمریکا در خروج از برجام بر فرآیند بیمه ای نفتکش سانچی تاثیر داشته است یا خیر، گفت: خوشختانه تاکنون مشکلی در این زمینه نداشته ایم.
وی با تاکید بر اینکه حادثه نفتکش سانچی ابعادی فنی، بین المللی و غیرسیاسی دارد، تصریح کرد: بیمه گران تاکنون تعهدات خود را انجام داده اند به گونه ای که بیمه بدنه و دیگر بیمه هایی که به کشتی مربوط است تا حد زیادی پرداخت شده و پرداخت بیمه پرسنل نیز در مراحل نهایی خود است.
بهرامی در پاسخ به پرسش دیگری در رابطه با شایعات و خبرسازی ها در رابطه با احتمال زنده بودن برخی از پرسنل نفتکش سانچی، تاکید کرد: قاطعانه اعلام می کنیم تمام اخباری که از مجاری غیررسمی در رابطه با نفتکش سانچی منتشر می شود، غیرواقعی بوده و شایعه سازی است.
وی ضمن رد دوباره این شایعات تنها کارکرد اخبار کذب در رابطه با نفتکش سانچی را افزایش آلام و رنج بازماندگان دانست و افزود: ما در شرکت ملی نفتکش و سازمان بنادر و دریانوردی از لحظه وقوع حادثه تاکنون با حساسیت بالایی پیگیر کوچکترین نشانه و شواهد و قرائن در رابطه با نفتکش سانچی بوده و هستیم و اخبار مربوطه را به صورت شفاف اعلام می کنیم. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار